mosás
Amikor egy autót el szeretnénk adni, magától értetődő, hogy kiglancoljuk. De ha ez a művelet nincs benne a rendszeres autókarbantartási rutinunkban, a potenciális vevők egyből kiszúrják, hogy nem szerettük eléggé a járgányunkat, vagy legalábbis nem fordítottunk kellő figyelmet az ápolására. A külsőségek itt is sokat nyomnak a latban. A karcolások, foltok és koszos felületek csökkentik az autó értékét.
Na, de milyen gyakran mossuk vagy mosassuk a kocsit? Ez nyilván függ attól, hogy mennyit használjuk és hol parkolunk. Egy, a motorway.co.uk cikkében említett főszabály szerint kéthetente iktassuk be a programunkba az ápolási procedúrát. Ennél gyakoribb mosást igényelhet a sár, az állati ürülék, a rovarok, a pollenek, a kátrány vagy télen a só felrakódása az autóra.
Hogy garázsnál, kertben vagy mosóban végezzük-e a takarítást, ez lehetőségek, szokás és meggyőződés kérdése.
Ha magunk mossuk, ezekre érdemes figyelni:
Gépi mosásánál ne válasszunk olyan helyet, ahol hatalmas keféket használnak, mert ezek gyakran összegyűjtik a szennyeződéseket és kavicsokat, amik károsítják a járművet.
A viasz védőréteget nyújt az autónak, óvja a fényezést és a festéket, és a fényes felületre kevésbé tapad a por és a kosz. A rendszeres viaszozás nélkül a festék lassan kifakul, az autó elveszíti új kinézetét, ami csökkenti az értékét. A viaszt is árnyékban, ideális esetben a közvetlen napfénytől védett garázsban érdemes felvinni. Átlagosan háromhavonta, de az új autókra ennél ritkábban kell ez az extra ápolás.
Egy profi trükk: spricceljünk az autó karosszériájára vizet, ha gyöngyözik, akkor a viaszra nincs szükség.