Ford
Szerző: Bóday Csilla
Míg a férfiakat lóerőkkel, végsebességgel, sportkormánnyal lehet lenyűgözni, mi nők az autózásban is a divatot keressük. Nem is nehéz megtalálnunk, hiszen mindezt a gyártók is pontosan tudják, ezért időről-időre előszeretettel állnak össze divatmárkákkal és designer cégekkel, egy-egy modell trendivé és számunkra vonzóvá tételéhez. A Fiat 500 Gucci, a Citroen Pluriel Dolce e Gabbana kiadásai vagy korábban a méltán híres Peugeot Lacoste és a Renault Twingo Miss Sixty mindezt jól példázzák.
Ford S-Max Vignale
Bár a Ford nagyszerű autókat gyárt, mindeddig nem mutatott különösebb érdeklődést a női szivek és lelkek meghódításában, mostanáig. Amire viszont most készül, azzal szándéka szerint mindenkin túl akar tenni. Néhány nappal ezelőtt személyesen lehettem jelen a divat fővárosában, Milánóban, a város középkori hercegeinek és törvényhozóinak főhadiszállásán, a Palazzo Reale-ban rendezett fényes fogadáson, ahol bemutatkozott a Ford S-Max Vignale és azon divattermékek prototipusai, amelyek a tervek szerint a Ford új luxusmárkájának, női szíveket megdobogtató kiegészítői lesznek. Az elegáns Ford Vignale táskától a posztmodern étkészleten és tálaló tálcán keresztül a szinte kötelező divatkiegészítőnek számító pénztárcáig, kulcstartóig, telefontokig, minden olyan butik terméknek elkészültek a minta darabjai amelyek a jövőben egy elegáns és trendi nő számára vonzóak lehetnek.
Barb Samardzich
De mi is az a Vignale, honnan jött az ötlet és egyáltalán mit is keres a Ford a divatvilág nagyágyúi között? Ezeket a kérdéseket két koktél között a legilletékesebbnek, a Vignale projektért felelős európai Ford elnöknek tettem fel. És mily meglepő: ő is egy hölgy: Barb Samardzich.
Először azt kérdeztem Barbarától:
- Követni vagy teremteni akarja a divatot a Ford a Vignale-val?
- Mindenképpen valami újat és elegánsat, trendit és minőségit akarunk létrehozni, ami nem csak az autóiparban, de a divat világában is tekintélyt vív ki magának - mondta Barbara hozzátéve - a Vignale projekt több annál, minthogy luxusfelszereltségű Fordokat készítsünk. Az elkészült kiegészítő divattermékek az eddig ismert autós butik cikkeknél elegánsabbat és kifinomultabbat akarnak nyújtani, kifejezve a Ford és a Vignale nagyszerű hagyományait, a jelen izlését és a jövő elvárásait.
- De mi az a Vignale?
- Az olasz autós design céget az 1913-ban született Alfredo Vignale hozta létre. Nem kisebb világsikerrel mint a bájos és felejthetetlen Fiat Topolino karosszériájának megalkotásával írta be nevét az autózás történetébe, de a Vignale skalpjai között található számos más Fiat, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia de még a Tátra 613-as is. A Ford és a torinoi stúdió neve először a 2004-es párizsi autószalonon fort össze. A Ford Focus kupé kabrio koncepció autó változatát nevezték vignalénak. Aztán hosszú szünte után, múlt évben derült ki, hogy a Ford és a Vignale kapcsolata nem csak egy múló flört volt. Elkészült a Mondeo majd a most leleplezett S-Max Vignale változata is.
- Hogyan fogadta a gyakran cinikus és állandóan nyavajgó milánói divatvilág ezt az együtt működést? - kérdeztem Barbarától, aki a party résztvevőire mutatva azt válaszolta: - a világ legfontosabb női divatmagazinjainak tudósítói is megjelentek a milánói Ford Vignale partyn, ami azt jelzi, az első akadályt sikeresen vettük, a divatszakma komolyan veszi elképzeléseinket. Valószínűleg az autós szakma is így fog tenni, ugyanis a Vignale-val nem csak kényelmeset és szemet gyönyörködtetőt akartunk alkotni, de kényeztetni is fogjuk a vásárlóinkat. Hamarosan Európa szerte, így Magyarországon is Vignale managerek jelennek majd meg a legjobb Ford szalonokban, akik feladata az lesz, hogy az autók megvásárlása után a szervíz idején is magas szinvonalon kényeztessék az ügyfeleket. A Ford Vignale kiegészítők pedig a szintén most zajlott milánói bútorkiállításon mutatkoztak be, ahol egyenlőre csak vitrinek mögül de mindenki megnézhette milyen minőségi változásra készül az autós butik termékek európai piacán.