SUV
Már megszokhattuk, hogy az autógyártók a normál modelljeikből, azon belül is főleg a kombikból előszeretettel készítenek szabadidő-autó változatot. A recept nagyjából állandó: emeld meg a futóművet, tegyél bele összkerékhajtást és a kocsi külsejét dobd fel néhány terepjárókra emlékeztető kiegészítővel. Dobozos egyterűből vagy haszonjárműből azonban eddig nemigen készült hasonló recept szerint készített modell, a Volkswagen Multivan Alltrack ezért különleges.
Már kívülről is eltér a normál változatoktól, mivel a robusztus első és hátsó lökhárítókat alsó védőlemezzel látták el, karcok ellen pedig a kerékjáratok fényezetlen műanyag szegélyei, az oldalsó védőburkolatok és a rakodóperem borítása védi meg az autót.
A padlózatban masszív sínrendszer járul hozzá a beltér variálhatóságához. A Multivan Alltrack-hez konyhamodul is rendelhető, amely a menetirányra merőlegesen a bal oldalon, vagy az első ülések mögött egyaránt elhelyezhető. Ez hűtőszekrény mellett gáztűzhelyet és frissvíz-tartállyal kiegészített mosogatót is kínál. Igény szerint a járművön kívül is használható, vagy – amennyiben az elkövetkező utazás során épp nem lenne rá szükség – a garázsban is tárolható.
Az összkerékhajtású Multivan orrában a kétliteres, 180 lóerős dízelmotor dolgozik, amely a hátsó tengely elé épített Haldex-tengelykapcsoló felé továbbítja erejét. A jármű terepszöge elöl 21, hátul 15 fok, masszív könnyűfém felnijei 19 colosak.