WRC

Mikkelsen vezet a Lengyel-ralin, Sesks remekül debütált a nagyok között

2024.06.29.

A Hyundai norvég pilótája a lehető legtöbbet hozta ki a péntek reggeli kedvező rajtpozíciójából, és 7,4 másodperces előnyt épített ki a 80. Rajd Polskin. A nap meglepetését egy zöldfülű lett szerezte Ford Pumával.

Mindössze 7,7 másodperc választotta el az első öt pilótát a szupergyors murvás utakon zajló frenetikus nyitónap végén. Észak-Lengyelországban, a Mikolajki környéki tóvidéken a hőmérséklet bár elérte a 30 fokot, a két szakasz törlése (a fegyelmezetlen nézők miatt) azt jelentette, hogy a gumikopás nem okozott különösebb gondot, még a lágy keverékű gumikkal versenyzők számára sem.

A pénteki nap első gyorsasági szakaszának megnyerése Stanczykiben rögtön az összetett állás élére repítette Mikkelsent, aki legutóbb a 2019-es Brit-ralin tudott szakaszt nyerni, és a 2019-es Török-ralin tudott vezetni egy versenyt. Délelőtt segítette, délután hátráltatta a norvégot, hogy a mezőny végéről indulhatott, mivel délelőtt még sok volt a laza, csúszós por a pályákon az elöl rajtolóknak, délután pedig nyomvályúk alakultak ki. Bár egyszer elcsente tőle a vezetést Kalle Rovanperä, a nap végén újra Mikkelsen állt az élen, mindössze 1,8 másodperccel vezetve a kétszeres világbajnok finn előtt.

„Elégedett vagyok a napommal. Megpróbálom a lehető legjobbat kihozni magamból, és élvezzük a dolgot” – mondta Mikkelsen a nap végén. „Az autót nagyon jó vezetni. Még mindig csúszós a felület, így egy kicsit óvatosnak is kell lennünk – nem lehet csak úgy bedobni az autót a kanyarokba –, de élvezetes eddig a verseny” – tette hozzá.

 

Rovanperä annak ellenére tudott második lenni, és két gyorsaságit nyerni, hogy az utolsó pillanatban ugrott be a héten balesetet szenvedett Sébastien Ogier helyett – a Toyota kérésére. Épp a jetskijében cserélt gyertyát egy tengerparton, amikor kedden jött a hívás Latvala csapatfőnöktől. A felkészülése ezért nem volt ideális, de eddig jól helytáll ezen a nehéz versenyen, amely utoljára 2017-ben volt vb-futam. Az idén részmunkaidős finn a nap utolsó gyorsasági szakaszán előzte meg az összetettben két tizeddel a vb-címért küzdő csapattársát, Elfyn Evanst. Mosolyogva mesélte Rovanperä, hogy előző este úgy aludt el a laptopjára dőlve, hogy belső kamerás videókat nézett.

Evans két szakasz kivételével minden gyorsaságin az első háromban volt, és arra készül, hogy felzárkózzon a címvédő Tänak és Thierry Neuville mögé a világbajnokságon. Rovanperä lehet, hogy maga elé engedi majd.

Mikkelsen pozitív rajtja ellentétben állt a Hyundai-os csapattársak, Ott Tänak és Thierry Neuville eddigi szereplésével. A versenyt addig vezető, toronymagas esélyes Tänak az első szakaszon nagy sebességnél ütközött egy útra kiugró szarvassal, ezért kiesett, de szombaton újraindul.

Míg a bajnokságot vezető Neuville-nek a kedvezőtlen rajtpozíció tett be: a legcsúszósabb murvás körülményekkel kellett szembenéznie az egész szezont tekintve, mivel elsőként rajtolva neki kellett takarítania a pályákat a többiek előtt. Hiába nyomta keményen a gázt, a nap végére fél perc hátrányt szedett össze, és csak a hetedik helyen áll.

Mārtiņs Sesks a délelőtt meglepetését szállította az M-Sport hibrid rendszer nélküli (de annak megfelelő 100 kg ballasztot cipelő) Ford Pumájával, teljes mértékben kihasználva a tavalyi ERC-verseny megnyerésekor szerzett pályaismeretét. Annak ellenére, hogy még soha nem versenyzett ezen a szinten (a Rally1-ben), ő volt a második leggyorsabb a nap nyitó szakaszán, és mindössze három tizedmásodperccel volt lassabb Mikkelsennél. „Ez jó, még mindig tanulunk, és az autót csodálatos vezetni” – nyilatkozta fülig érő szájjal a 24 éves lett pilóta, aki a nap végén összetettben az ötödik helyen áll. Még bármi lehet, mert mindössze 7,7 másodperc a hátránya az elsőtől, és 0,2 másodperc a csapattárs Adrien Fourmaux-tól, aki az utolsó gyorsaságin csente el tőle a negyedik helyet a hibrid, vagyis erősebb Pumával.

A szintén hibrid Ford Pumát vezető Grégoire Munster 21,3 másodperccel lemaradva végzett a hatodik helyen, Neuville pedig további 8,5 másodperccel lemaradva a hetedik. A nyolcadik Kacuta Takamoto, aki nehezen találta meg a ritmust a Toyotával, míg a WRC2 élmezőnyében szereplő Sami Pajari és Kajetan Kajetanowicz egészítette ki a top 10-et Toyotával, illetve Skodával.

Szombaton a csapatokra 124 kilométer száguldás vár hét gyorsaságira elosztva, köztük a Mikołajkiban lévő szervizpark melletti nézőcsalogató szuperspeciálon való harmadik futás.

 

Az állás péntek este:

1. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 59m43.7s

2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1.8s

3. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2.0s

4. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford PUMA Rally1 HYBRID) +7.5s

5. Mārtiņš Sesks/Renārs Francis (Ford PUMA Rally1) +7.7s

6. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford PUMA Rally1 HYBRID) +21.3s

7. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +29.8s

8. Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +32.3s

9. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +2m15.6s

10. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia RS Rally2) +2m24.5s

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.24
Akik gyakran közlekednek ismeretlen utakon már jól megtanulták, hogy elsőbbségük csak akkor van, ha....
2025.02.24
Szinte minden magyar horkol, és kétharmaduknál ez meg is nehezíti a család éjszakai pihenését –....
2025.02.24
Az elektromos autók továbbra is népszerűtlenek Ausztriában, jelenleg csak kevesen tudják elképzelni....
2025.02.24
A magyar rendőrök több körözött, elektromos kerékpárt foglaltak le Röszke autópálya-....
2025.02.24
Vannak autók, amiket nem szívesen ad vissza az emberfia a teszthét után. Az új Santa Fe pontosan....
2025.02.24
Örömmel szeretném jelezni Önöknek, hogy szűk 10 hónappal a Toyota Insider magazin elindítása után a....
2025.02.24
A komáromi rendőrök éjszakai szolgálatuk során észrevettek egy Mercedes-Benz típusú járművet a....
2025.02.24
A közlekedési tárca és a KTI által életre hívott együttműködés célja, hogy a mikromobilitási....
2025.02.24
A Lexus 2025-ben is az ATP Tour, a nemzetközi férfi teniszsport legmagasabb szintjének platina....
2025.02.24
A BYD autógyár építése felpezsdítette az életet a Szegedi Tudományegyetemen, 2025-ben egyenesen....