miki házhoz megy

Miki házhoz megy: Aki a kicsit megbecsüli… – Csereglei Attila

2014.03.08.

Ki mire asszociál, ha azt mondom, hogy egy autómosó és autókozmetikai vállalkozás üzemeltetőjével beszélgettem az elmúlt héten?

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Mit gondolnak a cégről és a cégvezetőről, ha még azt a plusz információt is megadom, miszerint egy Dunaharasztiból Budapestre költöztetett vállalkozásról van szó? Végül pedig milyen működés vagy általános forgalom sejthető abban az esetben, ha a cégvezető a harmadik megkeresésemre mondja ki az igent, és egyeztetünk egy talán tartható időpontot, annyira sok a munka? Haladjunk visszafelé, hiszen egy autómosó számára a legjobb cégér, ha sokan várakoznak az udvarán, miközben foglalt minden beállás, nemdebár? A magam szokásait alapul véve, türelmesen kivárom a soromat egy olyan helyen, ahol nagy valószínűséggel a legjobb szolgáltatást kapom a pénzemért, azonban ha erről nem vagyok meggyőződve, akkor záros határidőn belül továbbállok és egy másik szolgáltatót keresek.  No, de ne térjünk el a tárgytól, merthogy a legutolsó kérdésemre remélem mindenkiben az a kép fogalmazódott meg, hogy ez az autómosó nagyon leterhelt és ezért nehéz kialkudni a leállást az interjú idejére a főnöknél. A második felvetésem szerint pedig a Dunaharasztiból Budapestre költözés mögött csakis a terjeszkedés és a nagyobb forgalom lehetősége merült fel az esetek túlnyomó részében, ugye! Az első mondattal azonban nem titkolt szándékom az volt, hogy megalapozzam azt a sztereotípiát mindenkiben, aminek én magam is áldozatául estem. Kíváncsi lettem volna arra, hogy milyen elképzelések születtek, miután felfedtem, hogy egy autómosó és autókozmetikai cég üzemeltetőjével beszélgettem az elmúlt héten. Az Önök fejében mennyire áll közel egy ilyen profilú vállalkozás vezetője egy benzinkút üzemeltetőjéhez. Mennyien gondolták, hogy az autója német prémiumgyár terméke és az alkalmazottainak száma legalább hat fő? De leginkább arra lettem volna kíváncsi, hogy mennyien hitték azt, hogy a tulajdonos nagy valószínűséggel nem dolgozik együtt a beosztottaival, hanem csak az irodában ülve delegálja a feladatokat és egyéb üzleti ügyeket intéz.

A Helsinki útról nyíló kis utcában még szombat délelőtt is foglalt mindkét beállás

A valóság nemcsak nagymértékben eltérő, hanem szinte szöges ellentéte is a fentieknek. A Stop Autókozmetika tulajdonosa – Csereglei Attila – német, de nem prémium kategóriás átlagautóval közlekedik pesterzsébeti lakhelye és a 23. kerületi munkahelye között. Alkalmazottainak száma jelen pillanatban nulla, ugyanis ő és felesége, mint a Kft. tulajdonosai végeznek minden munkát, azonban mostanság felmerült egy alkalmazott felvétele, akinek véglegesítését egy próbaidőszak fogja megelőzni. Dunaharasztiból két évvel ezelőtt az akkori bérleti szerződés lejárta miatt kellett eljönni és az akkor egy éve működő vállalkozásnak új lokációt keresni, vagyis nem a fővárosi helyszín által ígért nagy forgalom szülte a költözést. Visszafelé haladva az időben tehát 2011-ben kezdte Attila Dunaharasztiban az autómosást, feladva a közel 10 éves alkalmazotti jogviszonyát épület- és irodatakarítóként. Az épületek és irodák bútorainak szakszerű tisztítása és ápolása nagyon jó alapot adott Attilának a későbbi autókárpit és beltéri anyagok kezeléséhez, ezt megelőzően pedig nyomdagép-szerelőként és eredeti szakmájában, géplakatosként is dolgozott.

A jobb középen látható '40-es évekbeli veterán a 2011-es Oldtimer Showra, Dunaharasztiban lett felkészítve

A külső autóápoláshoz szükséges ismereteket és tapasztalatot tehát ebből az időszakból szerezte Attila, valamint a mosó és ápoló anyagokat forgalmazó cég termékspecifikus tréningjei által. Érdekes volt látni és hallani, hogy egy ötlet és annak megvalósításához szükséges kétkezi munka mennyire természetes Attila számára. Sőt, elmondása szerint kimondottan jó érzéssel tölti el, ha egy nagyon elhanyagolt állapotú autót újjávarázsolhat. A jelenleg is futó kétszemélyes vállalkozás fő profilját egyébként továbbra is az épület- és irodatakarítás jelenti, az autómosó üzemeltetése valójában Attila autóimádatából és ezzel egyidejű megszállottságából eredő gondolat volt. A házaspár pontosan teljesíti a vállalt munkáit, mindeközben Attila teendői még kiegészülnek a tervezett és ad-hoc jellegű külső és belső takarítási és autókozmetikai megbízásokkal. Az elszántság és az alaposság eredetére irányuló kérdésemre azt a választ kaptam, hogy Attila édesapja keze munkáját és hozzáállását örökíti tovább azzal, amit és ahogy csinál jelenleg. Az édesapa szakmáját tekintve esztergályos volt, de karosszéria-lakatosként és ív- és lánghegesztő mesterként vonult nyugdíjba a Fősped Tehertaxi Kft-től.

Csereglei Attila nemcsak a polírozás mestere, a kárpit javítás és műanyag ápolás mellett egy teljes autó újjávarázsolását is örömmel vállalja

Arra a kérdésemre, hogy miként veszi fel a versenyt a szó szerint kis családi vállalkozás a fővárosban ismert franchise rendszerben működő gépi és más technológiára épülő kézi mosókkal, Attila a következőket mondta: „a környezet nagyban meghatározza az ügyfélkört, ezért egy bevásárlóközpont parkolójában, vagy a benzinkutaknál üzembe helyezett berendezések nagy valószínűséggel olyan ügyfélkört vonzanak, akik az ott elvégzett munka árát, időigényét és minőségét elfogadhatónak tartják. Az általunk kínált csomag árában és minőségében is egy más igényekkel rendelkező ügyfélkört céloztunk meg. Ők az esetleges egy órányi külső-belső takarítás idejét nem a plázák üzletsorain töltik, hanem egy kellemes sétával a közeli Duna-parton, vagy újságolvasással a várakozó helyiségben. Számukra talán az is vonzó lehet, hogy a másutt feláras tételekért itt nem kell fizetni. Az alapcsomag tartalmazza a felni tisztítást, amiért sok helyen külön költséget számolnak fel, a kerékjárati ívek alapos tisztítását, a pergő viaszt, valamint a szakszerű szárazra törlést a látható és nem látható helyeken is”.

Gyakran megesik, hogy várakozás közben elalszik az ügyfél - Attila számára ez a bizalom jele

A soroksári vállalkozást majdnem a nulláról kellett felépíteni, hiszen a dunaharaszti mosó felszámolását követően jelentősen lecsökkent a törzsvendégek száma. A kezdetekben az új helyen történő ismertté válás jelentette a legnagyobb kihívást, de Attila, aki a beszélgetés során többször is tanúbizonyságot tett arról, hogy nem riad meg a kihívásoktól, ezúttal azt mondta, hogy számára a boldogulás hozzáállás kérdése. Ehhez híven tett célirányos lépéseket a környezetében fellelhető autókereskedések irányába. Felkereste őket és jó áron kínálta az átlag feletti minőséget, mert elmondása szerint „a pénz nagy úr, de sokkal inkább érdekel, hogy a munkám minőségével maximálisan elégedett legyen az ügyfél”. Jól körvonalazható tehát, hogy Attila számára az első és legfontosabb, hogy a munkája semmi kívánni valót ne hagyjon maga után. A szívvel-lélekkel végzett munkának és az egyéb befektetéseknek köszönhetően az indulást követően hamar stabilizálódott a forgalom, ezért felmerült Attilában a tevékenységi kör bővítésének lehetősége. Az autókozmetika mellé jól illő gyorsszerviz indítása mellett tette le voksát a tulajdonos, ahol a könnyen és gyorsan elvégezhető műveletekhez (mint például egy izzócsere vagy gumijavítás) szükséges szerszámok beszerzése és a szerelőállások kialakítása is megtörtént. A peremkerületi elhelyezkedésből és a környéken működő szervizek száma miatt sajnos a projekt nem aratott sikert, de szerencsére veszteséget sem termelt, ezért a következő befektetéssel már a meglévő tevékenység támogatását célozta meg Attila. A közeljövőben az ügyfelek számára kialakított várótermet kívánja fejleszteni olyan technikai berendezésekkel, amelyek a szórakozást és az információ átadást teszik könnyen elérhetővé. Tervei szerint vezeték nélküli internet elérhetőséget, tévét és dvd lejátszót szeretne üzembe helyezni és persze a rajtuk futó bemutató filmeket is saját maga szeretné elkészíteni. Gondolták volna, hogy nem az országos hálózat kiépítéséről lesz szó, hanem a mikrokörnyezet komfortosabbá tételéről? A távolabbi jövőt illető kérdésekről pedig azért nem esett szó, mert beteltem azzal a tudattal, hogy itt ül velem szemben egy 40 éves kisvállalkozó, aki hisz abban az elvben, miszerint „jó tett helyébe jót várj” miközben tudja, hogy csakis komoly erőfeszítések árán boldogulhat, és valóban megtesz mindent annak érdekében, hogy boldoguljon. És a leginkább értékelendő mindebben az, hogy a magyar emberre és azon belül is a kisvállalkozókra jellemző panasz egyetlen szikrája sem villant fel a beszélgetés során.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....