Walter Röhrl

Miért utasította vissza a Dakart Walter Röhrl?

2023.02.26.

Úgy tűnik, hogy van olyan, ami még egy egykori B-csoport rali legendát is visszariaszt a világ legnehezebb tereprali versenyétől.

Élesen él az emlékemben, ahogy Walter Röhrl azt mondja a Grand Tour minden bizonnyal legjobb filmanyagában: „Nem szerettem Finnországba menni, mert nem szeretem az ugratókat. Ha repülni akarnék, pilóta lennék, és nem autóban ülnék.” Mondja ezt a Rally Világbajnok legenda, aki a B-csoport időszakában 500 lóerő feletti autókkal nyitotta szét a tömeget a gyorsasági szakaszokon. Nehéz elhinni, hogy egy ilyen elképesztő fickó bármitől is fél, de úgy tűnik az ugratóktól való undora miatt nem csak a finn raliversenyeket hagyta ki, hanem a Dakar Rallyt is.

Éppen most zajlik a Porsche 911 Dakar nemzetközi bemutatója, amin Walter Röhrl mutatja meg minden nap az újságíróknak, hogy hogyan is kéne vezetni egy ilyen autócsodát – aminek egyébként már minden darabja elkelt. Ekkor merült fel a kérdés, hogy Röhrl vajon miért nem indult egyetlen Dakaron sem, ahogy akkoriban minden raliversenyző?

„Amikor egy Dakar gyorsaságin eléred egy dűne tetejét, nem tudhatod, hogy 8 centi vagy éppen 8 méter zuhanás vár rád a túloldalon. Ilyet még sosem csináltam az életemben.” – tette hozzá a ralilegenda. „Pedig a 90-es években egyszer felajánlottak olyan sok pénzt, hogy elinduljak egy Párizs-Dakar Rallyn, mint amennyit egy komplett világbajnoki szezonért kaptam, de azt mondtam, hogy akár tízszer ennyit is felajánlhatnak, én akkor is nemet mondanék.” Márpedig, ha a 30-as éveiben sem tudták meggyőzni a legendát, akkor ez már a 80-hoz közelítve sem fog változni számára.

Ugyanakkor az új 911 Dakart imádja a mester. „A feleségem azt mondta: szerezett egy ilyen autót, sokkal könnyebb belőle ki- és beszállni. A feleségem 73 éves, én pedig 76 vagyok. Ilyenkor már más szempontok fontosak az autó kiválasztásakor és a magassága mindenképp fontos helyen szerepel ezen a listán. Bár, ha rajtam múlik én 80 évesen is egy Porschéból akarom kiszenvedni magam. A legfontosabb, hogy tudjam vezetni.” Illetve még egy apró infómorzsát elejtett, amit értékelhetnek a Porsche rajongók: az 1995-ös 993 Turbo, ami az első 911 Turbo volt összkerékhajtással, eredetileg hátsókerekesnek készült, mint az elődje, de Röhrl lebeszélte a mérnököket erről.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.27
A kétszeres világbajnok eddig 13 gyorsaságiból 12-t nyert meg, és fölényesen vezet egy nappal a....
2025.04.27
Kigyulladt egy személyautó trélere az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán, Balástya....
2025.04.26
Több mint négymillió utassal zárult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első negyedéve. ..
2025.04.26
Elképzelhetetlenül gazdag a termékpalettája az egyre nagyobb tekintélynek örvendő Sanghaji....
2025.04.26
A tavalyi idényben megszerzett újonc bajnoki cím után idén az összetett pontverseny élére tör....
2025.04.26
Burgenlandban az elmúlt öt évben több mint 12 000 nyúl pusztult el az utakon. Az Osztrák....
2025.04.26
A BMW a világ legnagyobb nemzetközi autószalonján rántotta le a leplet új nagyteljesítményű....
2025.04.26
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.26
A 2024-es győzelem után a MINI John Cooper Works és a Bulldog Racing 2025-ben is visszatér a Zöld....
2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....