Lancia

Mi lesz veled Lancia?

2021.07.24.

Neves dizájner kinevezésével mutatja elköteleződését a Lancia márka felélesztésében a Stellantis, ami prémium márkaként éledhet újjá.

A hónap egyik legfontosabb híre az autóiparban egyértelműen az volt, hogy a Stellantis (a PSA és az FCA új egyesülése) ad még egy esélyt a Lancia márkának. Tudod, a több mint 100 éves autómárkának, ami egykoron Olaszország egyik legpatinásabb autóit dobta a piacra, megannyira legendás modellel, közúton és a versenypályákon egyaránt. No, nem mintha a Lancia márkának nagy felélesztésre lenne szüksége, de már nem a régi önmaga.

Egykoron hatalmas modell palettával rendelkeztek, lefedve minden létező szegmenst, azonban a városi terepjárók térnyerésével már nem tudták tartani a tempót, és jelenleg mindössze egyetlen modellt forgalmaznak: a Lancia Ypsilont. A csavar mindössze annyi a dologban, hogy ezzel az egyetlen, egyébként Fiat 500 alapokon nyugvó autójukkal is vezetik az olasz kisautó szegmenst, külföldön ugyanis nem forgalmazzák.

Amikor szóba került a francia PSA és az olasz FCA egyesülése, és persze az ezzel járó költségcsökkentések, akkor joggal aggódhattunk a kisebb márkák túléléséért, amilyen a Lancia is. Most azonban véget érhet a Lancia zsugorodása, ugyanis a Stellantis egy rangos fődizájner bejelentésével tudatta: adnak még egy esélyt a márkának, és a kinevezésből már arra is következtethetünk, hogy hová szeretnék pozícionálni azt.

Jean-Pierre Plouét bízták meg a Lancia felélesztésére, akinek nem lesz ismeretlen a terep, hiszen jelenleg is a 14 márkát tömörítő egyesülés egyik fő dizájnere a Torino Centro Stile irodaházban. Sőt, nem ez lesz az első Ploué számára, hogy egy márka újjászülését levezényli. 1999-ben már ugyanezt végigcsinálta a Citroennel, és olyan meghatározó modelleket köszönhetünk neki, és csapatának, mint a C4, a C5, a C6 vagy a DS3.

Mivel a legtöbb márka éppen most, a villanyosítás közepette hozza vissza egykori modelljeit retro formavilággal, talán nem is lehetne jobb pillanat feltámasztani az olasz márkát. Ploué nyilatkozatai alapján pontosan erre készül: „Valóban izgalmas kihívás a Lancia reneszánszát koordinálni. A Lancia egy ikonikus márka, amit szeretnénk újra Európa középpontjában helyezni.” Leginkább fiatal dizájnerek dolgoznak majd a projekten, ami retro, fiatalos, prémium márkaként élesztheti fel a Lanciát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.23
Kína helyi idő szerint csütörtökön 17 óra 17 percre tűzte ki újabb űrmissziója, a Sencsou-20....
2025.04.23
„Úgy közlekedj, mintha a számodra legfontosabbak lennének körülötted!” Az Autós Nagykoalíció....
2025.04.23
A car-sharing rendszerek ma már 26 ország mintegy 1100 városában működnek. ..
2025.04.23
Mindegyik csapattag bajnok akar lenni, de ha kell egymást támogatva versenyeznek, a magyar pilóta....
2025.04.23
A helyi hatóságok közlése szerint szerda reggel kigyulladt és leomlott egy híd a Peking északkeleti....
2025.04.23
Már ötödik éve vesz részt az Alpine az FIA Hosszútávú Világbajnoksága (WEC) mellett a Formula-1....
2025.04.23
Stonger Then The 1980s néven debütál a G-osztály retro hatású limitált szériája, miután az első....
2025.04.23
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 04. 23.....
2025.04.23
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok - sebesség túllépése esetén sokszorosára nő a fékút, és....
2025.04.22
Aranyáron mérik a kicsikéket, legyen az versenykocsi, busz, kamion. ..