Spanyolország
Bizonyított tény, hogy a Spanyolországban a másodrendű főutakon a többi úttípushoz képest nagyobb arányban fordulnak elő balesetek. Ezeknek első számú kiváltó oka a gyorshajtás. Ebből kiindulva Castilla és León tartomány vezetése több megelőző intézkedésről is döntött a közúti biztonság javítása érdekében. Az egyik ilyen új kezdeményezés a már említett zöld csík az autóutak belső széle mentén. Számos tanulmány szerint ezek a zöld vonalakat a járművezetők a sáv szűkítéseként érzékelik, ezért automatikusan csökkentik az autó sebességét.
Olyan közlekedésbiztonsági kezdeményezésről van szó, amelyet Svédországban és Hollandiában már alkalmaznak. Castilla és León tartományban két olyan útvonalon próbálják ki először, ahol az átlagosnál is magasabb a sebességtúllépés aránya, és ebből fakadó balesetek száma. A CL-615 és a CL-613 számú utak kétirányúak, mindkét irányba egy-egy sávval. Az út jó állapotú, a sávok szélessége 3, illetve 3,5 méter. Mivel nagyon hosszú, egyenes szakaszokkal rendelkeznek, a kanyarok sugárgörbéi pedig enyhék, a sofőrök biztonságérzete megnövekszik, így hajlamosak rálépni a gázpedálra, túllépve a sebességhatárt.
Spanyolország másodrendű főútjain már egy ideje 90 km/h a legmagasabb megengedett sebesség. A zöld sávtól azt várják, hogy a mindennapokban ez lehetőség szerint ne is legyen több. Ha ez nem lenne elég, a két útvonalon gyakoribbá teszik a radaros sebességmérést, valamint állandó kamerákat is elhelyeznek.
A zöld csík hatásait néhány hónap múlva kiértékeli a spanyol közlekedési hatóság. Ha beváltja a hozzáfűzött reményeket, alkalmazását kiterjesztik más tartományokra is. Hosszabb távon szeretnék elérni, hogy a hasonló útszakaszokon a radaros mérést az önszabályozást elősegítő felfestés váltsa fel.