motortechnika
A motor teljesítményének és az üzemanyag-hatékonyságának fejlesztésére kifejlesztett CVVD a szelepek nyitásának és zárásának időtartamát a vezetési körülményeknek megfelelően szabályozza. Az OEM állítása szerint a teljesítmény 4%-os és az üzemanyag-hatékonyság 5%-os javulását, valamint a károsanyag-kibocsátások 12%-os csökkenését is eléri az új rendszer.
,,A CVVD technológia fejlesztése jó példa arra, hogy a Hyundai Motor Group hogyan erősíti hajtás-technológiánkat”- nyilatkozta Albert Biermann, a Hyundai R&D elnöke és kutatási vezetője. ,,Folytatjuk innovációs erőfeszítéseinket a paradigmaváltások előmozdítása és az üzleti modell fenntarthatóságának biztosítása érdekében.”
Míg a korábbi változtatható szelepvezérlési technológiák nem tudták szabályozni a szelep nyitási időtartamát, a CVVD be tudja állítani, hogy mennyi ideig legyen nyitva egy szelep. Ha a jármű állandó sebességen és kis motorteljesítmény mellett üzemel, a rendszer a szívószelepet a kompresszió ütem alatt is kinyitja, így csökkenti a kompresszió által okozott ellenállást, ami tüzelőanyag-fogyasztást javítja.
Ha a jármű nagy sebességgel halad, magas motorteljesítmény mellett, a szívószelepet a kompresszió ütem elején bezárja a vezérlő, hogy maximalizálva a friss töltet mennyiséget. Ezzel növelik a nyomatékot a gyorsulás javítása érdekében.
Az új Smartstream G1.6 T-GDi motort a CVVD rendszerrel, a Hyundai Sonata Turbo modellen mutatták be.
https://www.youtube.com/watch?v=5atYksEpAm8
P.D. – Ő.P.