Mesél a szakértő – Minden használt autó ilyen legyen | Autoszektor
használt autó vásárlás

Mesél a szakértő – Minden használt autó ilyen legyen

2021.07.09.

De ne higgye senki, hogy nem kell rá költeni.

Egyszer jó lenne eljutni oda, hogy 7 milliós szegmensben keresgél magának autót az ember. Ennyi pénzért már meg lehet találni azt a megoldást, amire hosszú távon lehet számítani, bír némi presztízzsel és nem elhanyagolható szintű kényelmet biztosít.

Egy 4 éves C-osztály

Az eladó négyéves autók legtöbbje éppen most fut ki a lízingből. A klasszikus 48 hónapos futamidejű nyíltvégű szerződések lejártával az lízingbevevő dönthet, hogy maradványértéken megveszi az autót, vagy az árát beszámítatja egy új szerződés önerejébe.

Általában ez utóbbit választják, hiszen elég erős vonzereje van annak, hogy az ember négy év elteltével ismét egy új autóba üljön, miközben a havi lízingdíj általában változatlan. Az autó így a piacra kerül és vevőt keres magának.

Céges és céges használat között is van különbség. Ha valaki területi képviselő és napi 2-3 száz kilométert utazik, könnyen összejön az évi 50.000 km is, a másik véglet pedig, ha valaki 5-10 kilométerről jár be dolgozni, ebben az esetben négy év után sem lesz gyakorlatilag futás az autóban.

Az igazság valahol a kettő között szokott lenni, vagy ha nem, akkor a magyar határ különleges mágneses mezejében állnak be valahova a lélektani 100.000 km alatti sávba a számláláók.

Ügyfelünk is import autót nézett ki magának, mégpedig egy 2017. júliusi Mercedes-Benz C220d T-modellt, kilencsebességes automataváltóval. A csaknem 125.000 km-t futott kombi kínálati ára majdnem hétmillió forint volt.

Aki ennyi pénzt áldoz egy autóért, annak muszáj tudatosnak lennie és az ilyen emberek szeretik minden tevékenységük kockázatát a minimálisra csökkenteni. Nincs ez másképpen az autóvásárlással sem, így vált ügyfelünkké Viktor, aki teljes körű helyszíni használt autó átvizsgálást rendelt erre a Mercire.

Nincs tekergetve

Egy Mercedes-nek meg sem kottyan 125.000 km, minek ezt tekergetni? Nem is tekerték. A diagnosztikai lekérdezés alapján minden vezérlőegység, ahol a jármű a futásteljesítményt letárolja magának, egységes számot mutatott, a futásteljesítmény tehát frankó.

Még szervizkönyve is volt, igaz, hogy elektronikus, de az utolsó karbantartás kivonata ki volt nyomtatva. Eszerint a kocsi 2020 márciusában volt időszakos karbantartáson 120 ezres óraállásnál.

A lapon látható volt a következő karbantartás esedékessége is: egy év, vagy 25.000 km.

Törve sem volt...

...nagyon. Minden általunk elvégzett használt autó vizsgálat szerves részét képezi a festékréteg mérés. A bal első ajtó kivételével mindenhol gyári, 130-160 mikron közötti rétegeket mértünk. Látszik, hogy a bevonatképzésnek is megadja a módját a Mercedes, ez a gyári rétegvastagság legalább 20-30%-al vastagabb, mint például egy új Mazdáé.

A bal első ajtón 205, 236 és 218 mikrométeres értékeket mértünk, amely alapján megállapítható, hogy legfeljebb valami fénysérülés lehetett az ajtón és egyszerű színátfújással javították. Az ajtó mögötti küszöb és oszlopok is gyári értéken voltak, ráadásul az ajtó fényezése tiszta és színazonos volt, a hézagok állása tökéletes maradt.

Gumiabroncsok

A gyönyörű, gyári 17 colos könnyűfém felnik tökéletes állapotban voltak. Egyik sem volt lepadkázva, felütve, vagy magas járdaszegély által lehorzsolva.

A gumiabroncsok elöl-hátul 2019-es gyártásúak voltak, de amíg elöl 6, hátul csak 3 milliméteres mintaárokkal rendelkeztek. Szó se róla, nyári időszakban a 3 mm-es profilmélység elegendő, nem kell még cserélni őket, de mindenképpen javasoltuk az ügyfélnek, hogy a nagyobb biztonság érdekében a tengelyeken lévő abroncsokat egymással cserélje fel. Ugyanis a jobb állapotban lévő gumiabroncsoknak mindig a hátsó tengelyen kell szolgálniuk, mert az autó stabilitását a hátsó kerekek tapadása adja!

9G-Tronic

Még mindig sok helyen olvasom tévesen, hogy a Merci kilencsebességes automatája duplakupungos váltó, pedig dehogy. A 9G-Tronic egy hagyományos bolygóműves hidrodinamikus váltó, de azért van benne egy két extra.

Például, hogy nem csak a behajtótengely hajt meg egy hidraulikus szivattyút, hanem arra az esetre amikor a start-stop rendszer leállítja a motort, üzembe lép az elektromos szivattyú is. Két szivattyú, két szűrő, de itt még nem ér véget az extra költség.

A 9g-Tronic szűrői egybe vannak építve a váltó olajteknőjével. A Mercedes erre a váltóműre olajcserét ír elő, megjegyzem ez az automataváltóknál korábban igen ritka volt, mégis minden szaki egyetért abban, hogy azért 60-100 ezer km-ként minden váltó örül egy friss beöntésnek.

Nos, ennél a váltónál 125.000 km-ként kell lecserélni az olajat. 10 liter ATF megy bele, de az igazán hardcore műhelyek még 2 litert felhasználnak az átmosáshoz. A szűrőkkel egybeépített karter ára nettó 50-55 ezer forint körül mozog. Olajjal, szűrővel és munkadíjjal együtt ez a mutatvány nem lesz meg 200.000,- Ft alatt és hangsúlyozom, hogy nem a márkaszerviz, hanem megbízható, a típusra szakosodott műhely áraival kalkulálok.

Időszakos szerviz is kelleni fog

Ha már a tudatos autóvásárlásról beszéltünk, elevenítsük fel az ökölszabályt, miszerint olyan, hogy megveszem, beleölük és megyek vele, gyakorlatilag nem lézetik. Egy használt autónál, hacsak nincs 110%-os bizonyosságom róla, hogy valóban elvégezték a karbantartást, hogy valóban minden megcsináltak, ami elő van írva, valóban megfelelő olajat és alkatrészeket használtak fel, akkor egészen egyszerűen kötelező egy időszakos szerviz elvégeztetése. Csak így indulhatunk tiszta lappal.

Ennél a modellnél, ismét csak szerényebb árú szervizek díjaival számolva, biztosan el lehet költeni 150.000,- Ft-os a karbantartásra. És el is kell, hiszen lehet, hogy a szervizkivonat tanúsága szerint 4 ezer kilométerrel ezelőtt kapott új szűrőket és olajat, de az egy éves periódus már bőven letelt.

Találtunk is hirtelen mintegy négyszázezer forintnyi költenivalót, de hangsúlyozom, hogy ennél az autónál ez nem számít soknak, főleg nem, ha számít is rá a vevő. A mi ügyfelünket erről külön tájékoztattuk, ezért őt nem fogja váratlanul érni, amikor a műhelyben közlik vele a váltóolaj csere esedékességét.

Fontos lehet: ha még összkerék meghajtású is lenne az autó, akkor a 4matic osztóművében is le kell cserélni az olajat 125.000 km-nél.

Ez egy jó választás

Ha megvan a pénz a majomra és a banánra is, akkor ezzel az autóval nem fog mellényúlni az ügyfél. Ő a szolgáltatásunk igénybevételével ügyesen kizárta, hogy korábban kiflibe hajlított, tekert órás, vagy DPF nélküli autót vegyen meg. Köszönjük a bizalmát!

Természetesen ennek a cikknek az árásánál is bejelentkeztünk élőben, szokásos pénteki Facebook kérdezz-felelek adásunkban. (Lesz most pénteken is…)

Ha használt autó vásárlás előtt állsz, neked is tudunk segíteni!

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....