szakértő
Igaz, a kis Polo benne van már a korban, idén lesz 14 éves. De ez még nem lenne indok arra az állapotra, amelyet a felmérésen tapasztaltam. Hozzá kell tenni, hogy ezt a kocsit senki sem szemelte ki megvételre, hanem teljesen más okból vizsgálódtam, azonban rengeteg olyan dologgal szolgál, amelyek külön-külön simán előfordulhatnak egy eladásra kínált járműnél is.
A gyári lámpák valahol elvesztek
Belülről
Amikor kulccsal kinyitottam a jobb első ajtót, azonnal lement az ablak. Kontakthibás a zár, mert ennek a komfortfunkciónak csak akkor zabadott volna működnie, ha elfordítva tartom a kulcsot. Ahogy benyitottam az utastérbe egyszerűen pofán csapott a penetráns penészszag! Mivel a bal első ablak ki van törve, a nedves levegő kénye-kedve szerint járkál, ami egy autó belterének gyors enyészetét hozza magával.
Penész enyészet
Nem kell ehhez feltétlenül egy hiányzó ablak. Amelyik kocsi beázik, az mind ki van téve ennek a veszélynek, ezért nagyon fontos egy vásárlás előtti szemlén feltárni azt, hogy a kocsi szigetelése tökéletes-e. A leggyakrabban a szakszerűtlenül elvégzett első szélvédő cserék miatt ázik be a kocsi egyébként.
Az utastér többi részét nem is mutatom meg fényképen, kb. úgy nézett ki a kocsi, mint amiben végignéztek egy világbajnoki focidöntőt hosszabbításokkal és tizenegyesekkel együtt, mialatt végig ropogtatták a szotyolát. A porszívó meg valószínűleg zárlatos lett, mert láthatóan jó régen járt már itt. Lépjünk is tovább!
A motortér
Itt sem megyünk bele a részletekbe, de mindenképpen szólnom kell a hossz bordásszíj állapotáról. Az ilyen állapotban lévő ékszíj élettartamára semmiféle garancia nincsen, ez bármelyik pillanatban elszakadhat. Bár az 1.4 PDTDI nem híres arról, hogy szakadás során viszi magával a hengerfejet és a vezérlést, ha egy D5-ös Volvo motor mellett látnám ugyanezt, bizony trélert hívnék még akkor is ha a szomszédban van a szerviz.
Sivatagi show
Aztán kicsit beljebb tekintve feltűnt, hogy a fékfolyadék tartály fedele hiányzik és azt egy nylon darabbal, no meg egy gyorskötöző segítségével takarták el. Kell-e ecsetelnem, hogy milyen sérülékeny burkolati rendszert alakítottak így ki egy elsődleges fontosságú rendszerben? Nevezetesen a fékrendszer működését kockáztatja a „derék mester” a beavatkozással.
Az ilyen megoldások díjat kellene alapítani
Persze volt itt még a vezérlőegységhez menő kábelek szakadása, lógó ablakmosó vezeték és törött fényszóró rögzítő fül is, hogy csak néhányat említsek.
Legalább van fűzve a cső
Egyik kedvencem felfedezésem azonban az utángyártott sárvédő volt, amelyen VW logó helyett a méltán híres SIMVI márkajelzés fedeztem fel. Vajon egy ilyen elem károsodásakor fizetni fog a biztosító?
A sárvédő márkajelzése - mondjuk már a rétegmérésnél lebukott
Tudjon meg többet
Ha használt autó vásárlás előtt áll, ne kockáztasson! Vizsgáltassa át a járművet még mielőtt Ön is belenéz valami hasonló állapotú járműbe! A kérdés mindig az: Ön észrevenné? Ha Önnek is van kérdése látogassa meg Facebook oldalunkat és tegye fel bátran!