önvezetés

A Mercedes kínai önvezetési technológiát épít be négy modelljébe

2024.12.12.

A Mercedes-Benz kínai önvezetési technológiát épít be négy modelljébe, amire még nem volt példa a nagy múltú német márka történelmében.

Több nyugati autós portál is exkluzív hírben foglalkozik az esettel. Eszerint a Mercedes-Benz - hogy behozza lemaradását az autonóm vezetési technológiák terén - 75 millió dollárt fektet be az ilyen rendszereket fejlesztő Momenta kínai startupba. A német vállalat 2025 és 2027 között a kínai piacra szánt négy új gépkocsijába építi be a Momenta autonóm vezetéstámogató rendszerét (ADAS).

A német cég hivatalosan nem adott ki erről közleményt, de a szaksajtó több, egymástól független forrásból is megerősítette a hírt. A német autógyártó azt is fontolgatja, hogy a kínai piacra szánt 2027 utáni modelljeiben is a Momenta programrendszerét fogja használni, de folynak már előzetes egyeztetések arról, hogy esetleg más piacokon eladandó autókban is alkalmazni fogja.  

Ez lesz az első eset a 130 éves múltra visszatekintő Mercedes-Benz történetében, hogy egy kínai cégtől szerez be kulcsfontosságú fejlett technológiát. A német autógyártó 2017 óta fektet be a szárnyait bontogató Momentába, de még sosem nem volt bejelentés közös termékük felhasználásáról. A Momenta időközben az ADAS egyik legnagyobb beszállítójává nőtte ki magát Kínában, az általa kifejlesztett technológia pedig felér a Tesla autonóm TSLA.O rendszerével.

A Mercedes megpróbál felzárkózni Kínában mind az elektromos járművek, mind az intelligens vezetési szoftverek terén. Az utóbbi technológiában a Tesla, a Nio és a Xiaomi vezető szerepet tölt be. Ami pedig az EV-k terén tapasztalható lemaradást illeti, a kínai autógyártók szövetsége szerint az idén Kínában eladott Mercedesek csupán három százaléka – 443 764 autó - volt ellátva elektromos hajtáslánccal, ami kevesebb, mint egytizede a kínai Nio által eladott EV-k számának.

 

„A lemaradást már nyugodtan mondhatjuk kritikusnak. Emiatt a németek úgy döntöttek, hogy váratlan lépésre szánják rá magukat, és igénybe veszik a Momenta technológiai támogatását” – mondták az ügyletet ismerő források.

Az önvezetési technológiák fejlesztésében és beépítésében a kínai gyártók versenyt futnak egymással. A BYD például mérnökök ezreit alkalmazza ilyen szoftverek fejlesztéséhez. A Nio, az Xpeng és a Xiaomi is saját ADAS-chipeket fejleszt.A kedvező autópiaci folyamatok révén a kínai ADAS-beszállítók, a Momenta, a Huawei a DeepRoute.ai gyorsan szert tesz megrendelőkre, számos modellbe ágyazzák be saját rendszereiket. A Momenta ügyfelei közé tartozik a BYD, a SAIC, illetve Audi kínai leányvállalata. A startup legnagyobb befektetői körében ott van a Mercedesen kívül a SAIC, a GM és a Toyota is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....