Daimler
A megértésüket kérjük emiatt – szabadkozott a sajtókonferencián a magyar Mercedes gyár nemrégiben kinevezett első embere, aki közölte azt is, a bombafenyegetőzéseket a gyár termelési biztonsága érdekében nem fogják megengedni, ezért rendőrök vizsgálnak át és motoznak meg mindenkit, dolgozót, újságírót. Thomas Geier úgy vélekedett, az ügyről a vizsgálatok lezárásáig nem szeretnének nyilatkozni, annyit viszont kérdésünkre elárult, az egyenruhás beléptetőket a Mercedes fizeti, az nem a magyar adófizetők zsebét terheli.
A sajtókonferencia résztvevői: Sztipichné Kozári Edina, Ekkehard Philipp, Thomas Geier és Ingo Fröhlich
A Mercedes-Benz kecskeméti gyára a 2012-es 0,9 milliárd euró nettó árbevétel után 2013-ban 2,1 milliárd euró nettó árbevételt ért el – erről már Ekkehard Philipp, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója beszélt a sajtótájékoztatón. Kifejtette: mindezt azzal érték el, hogy tavaly 109.000 autót gyártottak Magyarországon. A termelés immár három műszakban, a nap huszonnégy órájában tart, így az idén a tavalyi rekord is megdőlhet. A tervek szerint 2014-ben 145 ezer személygépkocsi készül Magyarországon.
A rekordoknak Kecskemét önkormányzata is örülhet, mivel a Mercedes 5 millió euró adó befizetésével gyarapította a város költségvetését.
Szépen alakul a munkatársi gárda bővülése is – tudtuk meg Kecskeméten. Év végén 3200-an vallhatták magukat a Daimler magyar alkalmazottjának, jelenleg 3500-an, vagyis az idén további 300-al bővült a munkatársi gárda.
- Fontos nekünk a jó kapcsolat a sajtóval, önök hozzájárultak ahhoz, hogy a Mercedesről jó kép alakult ki Magyarországon – fordult az újságírókhoz Thomas Geier, aki május elsején vette át a kecskeméti gyár vezetését.
Thomas Geier elmondta magáról, 1985-ben karlsruhei gépészmérnöki tanulmányait követően kezdte karrierjét a Daimler AG-nél. Több vállalaton belüli állomást követően lehetőséget kapott arra, hogy tagja legyen az akkor új rastatti üzem felépítését és beüzemelését végző csapatnak. Rastattban többek között a karosszériaépítés, fényezés és összeszerelés felelőse volt. Miután 2007-ben átvette a sindelfingeni gyár minőségbiztosításának irányítását, 2010-ben a rastatti, kecskeméti és valmeti gyárakban készülő kompaktosztályú Mercedes-Benz járművek minőségbiztosítási vezetője lett.
Thomas Geier: Felesége Kecskemétre költözik, két lánya egyetemistaként Németországban marad - árulta el magánéletéről.
Thomas Geier szorosan együttműködött a gyárépítési projekttel azóta, hogy megszületett a döntés, hogy Kecskeméten kompakt járműgyártást építenek fel. Munkájával lényegesen hozzájárult az elmúlt négy év sikeréhez.
„Nagyon örülök, hogy itt, Kecskeméten ilyen képzett csapattal gyárthatom a világ legjobb autóit. Tudom, és a termékeink iránti nagy kereslet bizonyítja is, hogy a kecskeméti gyár a már megszokott csúcsminőségű Mercedes-Benz járműveket állítja elő, méghozzá 2014. 05. 05. napja óta már három műszakban. Így elérhetjük azt a célunkat, hogy megfeleljünk vevőink valamennyi igényének és hozzájáruljunk a Mercedes-Benz további növekedéséhez.“ – mondta Thomas Geier, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője.
Thomas Geier magánéletéről annyit árult el, felesége rövidesen követi őt Kecskemétre, egyetemista lányai pedig Németországban tanulnak tovább.
A márka magyarországi értékesítési adatait Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója ismertette. Elmondta: 2013-ban 1587 új személygépkocsit értékesítettek, s ez 28,6 százalékkal több, mint az azt megelőző évben. Transzporterből 537 került a magyar piacra, autóbuszból pedig 184. Ingo Fröhlich ismertette, hogy a magyarországi vezérképviselet 40,4 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban, 448 millió forint adót, és 8,7 milliárd forint áfát utalt át a költségvetésnek.
Ingo Fröhlich sok országban dolgozott, de ilyen jó csapatot még sehol sem talált mint nálunk - mondta el a sajtótájékoztatón.
Ingo Fröhlich büszkén említette azt is, hogy a hazánkban értékesített Mercedes személyautók közül négyszáz Kecskeméten készült, a világban értékesített autók közül pedig majdnem tíz százalékos a kecskeméti autók részesedése.
Az autoszektor.hu kérdésére, hogy valóban romlik-e Magyarország versenyképessége, mint azt sok gazdasági elemző állítja, Thomas Geier határozott nemmel válaszolt. Szerinte a kritikák nem megalapozottak.
-Kiállunk Magyarország mellett – nyilatkozta Thomas Geier.