Mercedes Benz

A Mercedes-Benz eActros LongHaul sorozatgyártású eActros 600-as modellként októberben mutatkozik be

2023.07.29.

A Mercedes-Benz Trucks 2023. október 10-én világpremierként mutatja be az eddigi eActros LongHaul sorozatgyártású változatát, új dizájnnal és új névvel, eActros 600 néven. A 600-as elnevezés a kilowattórában kifejezett akkumulátor-kapacitásból származik - ahogyan az eActros 300/400-as elosztó áruszállításra szánt eActros esetében is.

 

A nagy akkumulátorkapacitás és egy új, saját fejlesztésű, különösen hatékony elektromos meghajtású tengely mintegy 500 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé töltés nélkül.

Alacsony energiafogyasztásával az eActros 600 a Mercedes-Benz Trucks leggazdaságosabb távolsági teherautója kíván lenni az ügyfelek számára a hagyományos dízel Actroshoz képest. A gyártó várakozásai szerint az e-teherautó jelentősen felgyorsítja a közúti áruszállítás messzemenő átalakulását a CO2-semleges hajtás irányába.

Azóta, hogy az elektromos teherautó koncepció-prototípusként először megjelent az IAA Transportation 2022 kiállításon, további tesztjárművek készültek a Mercedes-Benz wörthi gyárában, a központi alkatrészek a Mercedes-Benz mannheimi, kasseli és gaggenau-i gyáraiból származnak. A jármű prototípusait az év elején Finnországban a téli tesztek során tesztelték. Jelenleg egy mintegy ötven prototípusból álló flotta készül, amely a tervek szerint a következő lépésben az első ügyfelekkel is gyakorlati tesztelésre kerül. Ezzel párhuzamosan a négy üzem intenzíven készül az eActros 600, illetve fontos alkatrészeinek sorozatgyártására. Az e-teherautó sorozatgyártását 2024-re tervezik.

Az eActros 600 a wörthi gyártóüzem meglévő szerelősorán készül majd, párhuzamosan és rugalmasan a dízelhajtással felszerelendő teherautókkal. Az elektromos meghajtás alkatrészeit szintén ott szerelik be.

Az e-tengelyt, a nagyfeszültségű akkumulátorokat és a frontboxot, egy összetett technológiai modult több gyártási lépésben szerelik fel. Miután az összes nagyfeszültségű alkatrészt beszerelték, az egész rendszert üzembe helyezik, és a teherautó készen áll az indulásra.

A sorozatgyártás optimális előkészítése érdekében a gyártásindító csapat szorosan együttműködik a fejlesztőkkel. Ez biztosítja, hogy a prototípusok építése során szerzett tapasztalatok beépüljenek a jármű további fejlesztésébe. Jelenleg a prototípus járműveket a sorozatgyártáshoz a lehető legközelebbi futószalagon építik.

A Mercedes-Benz Mannheim, a haszongépjárművek motorjainak vezető üzeme a telephelyen működő Kompetencia Központ a kibocsátásmentes mobilitásért KEM (Competence Center for Emission-Free Mobility) több, mint 25 éves tapasztalatára támaszkodik, és az akkumulátortechnológiákra és a nagyfeszültségű rendszerekre összpontosít. Az úgynevezett frontbox az eActros 600 modellhez Mannheimben készül - mind a prototípus fázisban, mind a későbbi sorozatgyártásban.

Ez egy összetett, szerelésigényes modul az akkumulátoros járművekhez, amellyel a belsőégésű motor korábbi beépítési helyét hatékonyan használják ki. Több vezérlőegység, nagyfeszültségű alkatrész, valamint az elektromos légkompresszor az elülső dobozban van elhelyezve. Az összes egyedi alkatrész összeszerelése a váz előkészítésétől kezdve ezen egységek nagyfeszültségű teszteléséig a Mercedes-Benz mannheimi üzemében történik.

A Mercedes-Benz gaggenau-i üzeme, amely a nehéz haszongépjárművek sebességváltóira specializálódott, jelenleg az elektromos hajtáskomponensek kompetenciaközpontjává fejlődik. 2021 óta Gaggenauban készülnek a disztribúciós áruszállításra szánt eActros 300/400 és az eEconic elektromos tengelyének fontos alkatrészei. Az eActros 600-at meghajtó új e-tengely-generáció lényeges alkatrészei szintén Gaggenauban készülnek majd - jelenleg még prototípus szinten, majd később sorozatgyártásban.

Ezek főként mechanikus alkatrészek, hasonlóak azokhoz, amelyeket a Gaggenau már évek óta gyárt a hagyományos hajtásláncú járművekhez: A Gaggenau-i gyárból Kasselbe szállítják őket, ahol a tengely és a sebességváltó alkatrészek teljes összeszerelése történik.

Az e-tengelyek összeszerelése a Mercedes-Benz kasseli üzemében történik, amely a hagyományos tengelyek és az elektromos hajtásrendszerek kompetenciaközpontja. Az eActros 600 új e-tengely-generációját kifejezetten a távolsági áruszállításhoz fejlesztették ki. Számos műszaki újítással rendelkezik a nagyobb teljesítmény és hatékonyság érdekében. Az architektúrája is a 400 volt helyett 800 voltos feszültségre tervezett rendszeren alapul.

A kasseli üzemben jelenleg az eActros 600 e-tengelyek összeszerelése prototípus fázisában van. A sorozatgyártás megkezdéséhez egy új összeszerelősort hoznak létre, amely a funkcionális és a biztonsággal kapcsolatos jellemzők tesztelésére és ellenőrzésére szolgáló állomásokat is magában foglalja. A jelenleg az eActros 300/400 és az eEconic modellekben használt, Kasselben már gyártott e-tengelyhez hasonlóan az új generáció esetében is a közös alkatrészek elve érvényesül.

Ez azt jelenti, hogy a karosszéria tengelye, valamint a kerékvég és a fék alkatrészei a hagyományos tengelyből származnak, amelyet a kasseli üzem már több mint két évtizede gyárt. Az alkatrészek gyártása rendkívül rugalmasan történik a hagyományos szerelősoron, így az üzem a megrendelés függvényében válogathat a hagyományos és az elektromos tengelyek között.

Három akkumulátorcsomag biztosítja az eActros 600 több, mint 600 kWh beépített összkapacitását sorozatgyártásban, és az új e-tengely részeként két villanymotor 400 kW folyamatos teljesítményt, valamint 600 kW feletti csúcsteljesítményt produkál. A Mercedes-Benz Trucks a vontatón kívül az eActros 600 merev kivitelű változatát is gyártani fogja a piaci bevezetéskor.

Ez számos más lehetséges felhasználási esetet kínál majd az ügyfeleknek a teljesen elektromos szállításban. A Mercedes-Benz Trucks fejlesztőmérnökei úgy tervezik az eActros 600-at, hogy a jármű és alkatrészei ugyanolyan tartóssági követelményeknek feleljenek meg, mint egy hasonló, hagyományos, nehéz, távolsági Actros. Ez tíz év alatt 1,2 millió kilométert jelent az utakon.

Az eActros 600-ban használt akkumulátorok lítium-vas-foszfát cellatechnológiát (LFP) alkalmaznak. Ezeket mindenekelőtt a hosszú élettartam és a nagyobb felhasználható energia jellemzi. A Mercedes-Benz Trucks fejlesztőinek célja, hogy a sorozatgyártású eActros 600 akkumulátorai egy körülbelül egy megawatt teljesítményű töltőállomáson jóval kevesebb, mint 30 perc alatt 20 százalékról 80 százalékra tölthetők legyenek.

 

Cs.A.-Ő.P.

Cikkünk megírását az InterCars támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..