48 V
A Garrett Motion-nal kötött együttműködésben kifejlesztett Forma 1-es technológia megoldja a viszonylag kicsi csúcsteljesítményt elérő, kicsi, gyorsan reagáló turbófeltöltők, valamint a nagy csúcsteljesítményt elérő, nagyméretű és nagy „turbólyukkal” rendelkező turbófeltöltők közötti ellentmondásos célokat.
Ez az új turbófeltöltő rendszer egy kicsi, kb. 4 cm-es villanymotorral rendelkezik, amely közvetlenül a turbófeltöltő tengelyére van integrálva a turbina kerék és a kompresszor kerék közé. Ez az elektronikus vezérlésű villanymotor hajtja a kompresszor kerekét, mielőtt a kipufogógáz áramlásából elég teljesítményt lehet nyerni. Mind a tengely terhelése, mind az elektromotor és a teljesítmény-elektronika hőterhelése miatt az egység a kompresszor oldali alumínium öntvényben helyezkedik el. Szintén itt helyezkedik el a wastegate-t működtető aktuátor. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően nincs szükség változtatható helyzetű állólapátos („geometriás”) turbina szabályozásra, így a meleg oldal kialakítása olcsóbb és egyszerűbb lehet.
A turbófeltöltő villamosítása jelentősen javítja az azonnali reakciót alapjáraton és a teljes fordulatszám-tartományban. Az elektromos motor kiküszöböli a turbólyukat – az az a hagyományos turbófeltöltő késleltetett reakcióját. Ennek eredményeként a belsőégésű motor még gyorsabban reagál a gázpedálra, ezáltal még dinamikusabbá téve a vezetési élményt.
Ezenkívül a turbófeltöltő villamosítása alacsony fordulatszám mellett is nagyobb nyomatékot tesz lehetővé, ami fokozza a fordulatszámrugalmasságot és optimalizálja az álló helyzetből történő gyorsulást. Az elektromos turbófeltöltő technológiája még akkor is fenn tudja tartani a nyomás növekedést, ha a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, vagy fékez, így garantálva a folyamatos közvetlen reakciót.
A turbófeltöltő 170.000 fordulat/perc sebességet képes elérni, ami nagy légáramlást tesz lehetővé. Ez a 48V-os fedélzeti elektromos rendszeren keresztül működtethető. A turbófeltöltő, az elektromos motor és a teljesítményelektronika a belsőégésű motor hűtőkörébe van beépítve, az optimális hőmérsékleti környezet érdekében.
,,Világosan meghatároztuk a jövőbeni elektromos mobilitással kapcsolatos céljainkat. Elérésükhöz diszkrét és rendkívül innovatív alkatrészekre, valamint összeszerelési technikákra támaszkodunk. Ezzel a lépéssel stratégiai szempontból kiegészítjük a moduláris technológiánkat és a teljesítmény-igényünkhöz igazítjuk. Ez első lépésként az elektromos turbófeltöltőt foglalja magában – példa erre a Forma 1-ben alkalmazott technológia átültetése közúti használatra, amellyel a turbófeltöltéses belső égésű motorokat korábban elérhetetlen agilitási szintre emeljük – mondta Tobias Moers, a Mercedes-AMG GmbH igazgatóságának elnöke, aki nyilatkozata után nem sokkal az Aston Martin-hoz szerződött.