Külföldi hírek

A mentőcsomag fejében vált meg a Pontiac márkától a GM

2013.10.27.

A mentőcsomag fejében kellett megválnia a Pontiac márkától 2010-ben a General Motorsnak, ez volt a feltétele a csődközelbe jutott cég kormányzati támogatásának - értesült vasárnap a Jalopnik hírportál.

A márka rajongói értetlenül álltak annak idején a General Motors döntése előtt, hogy miért számolta fel a Pontiacot, hiszen a modellcsalád számos nagyteljesítményű, a szakemberek szerint ígéretes jövő elé néző taggal büszkélkedhetett.

Pontiac sportkocsi

Blake Rong, az Autoweek szerkesztője előtt azonban Rob Lutz, a GM egykori alelnöke vasárnap egy beszélgetésben fellebbentette a fátylat titokról: a márka felszámolását a kormány a mentőcsomag feltételeként szabta meg.

Blake Rong Twitter-üzenetben robbantotta be a szakmába a hírt, miszerint Lutz elmondása szerint a kormány a támogatás fejében a következő feltételt szabta: "Kaptok 60 milliárd dollárt. Ejtsétek a Pontiacot, különben nincs pénz."

A kormánynak a Pontiac márkával szembeni pontos fenntartásairól nem lehet konkrétumokat tudni. A márka több éves "tévelygés" után már felszálló ágban volt, a Pontiac G8 modell kivételesen jó szakértői minősítéseket kapott és már útban volt az új "GTO" modell is.

A Pontiac minden modellje hátsókerék-hajtással rendelkezett, az új G6 modell pedig például ugyanarra a platformra épült volna, mint a Cadillac sikeres ATS modellje.

Bob Lutz a GM egykori elnökhelyettesével folytatott beszélgetésben megtudta, hogy a kormány alapvetően két márkára kívánta leszűkíteni a GM modellkínálatát. "Nincs szükségetek ennyi márkára. Egy presztízsmárka és egy tömegmárka bőven elegendő lesz" - hangzott az üzenet. A GM ellenvetését, hogy a Buick modelltől nem tudnak megválni, mert nagyon jól megy Kínában, kormányzati részről elfogadták azzal kikötéssel, hogy "rendben, de minden másnak mennie kell".

A GMC-t, amit a kormány a Chevrolettel "gyakorlatilag megegyező" márkának tartott, az attól teljesen eltérő szegmensre pozícionált, így magasabb áron a vállalatnak nagyobb bevételt hozó arculatra való hivatkozással tudta csak a GM megmenteni a pallostól.

Annak ellenére is, hogy a kizárólag hátsókerék-hajtású modellekre pozícionált Pontiac már gyakorlatilag felszálló ágban volt, a kormányt a márkával kapcsolatban csak egyetlen dolog érdekelte: "mennyi pénzt hozott a Pontiac az elmúlt tíz évben"? Semennyit - hangzott a válasz, ami egyúttal meg is pecsételte a márka sorsát - idézi a Autoweek szerkesztője és a GM egykori alelnöke között vasárnap lezajlott beszélgetést a jalopnik.com hírportál.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....