Oliver Solberg
Ugyan ki ne vágyott volna már rá, hogy saját maga is eltekerje a kormányt a nagy presztízsű Monte-Carlói Nagydíj híres Loews kanyarjában? Hogy egy kicsit versenypilótának érezhesse magát, és a legendák lábnyomain lépkedhessen. Én csak gyalogosan jártam a helyszínen, de így is megkönnyeztem, olyan atmoszférája van a helynek, csak elképzelni tudom, hogy milyen lehet autóval le-fel hajtani a világ egyik leghíresebb hajtű kanyarjában. Ahol a hétvégén egyébként épp áthajtott a Monte-Carlo Rally mezőnye is, amikor a cél ceremóniához hajtottak. Utcai etap volt, tehát nem éles gyorsasági, ennek megfelelően a hétköznapi közúti szabályoknak megfelelően kellett haladniuk a rali autóknak. Ám ezt nem mindenki tartotta be.
Érthetően hatalmas tömeg gyűlt össze a visszafordítóban, hogy megnézzék a legnagyobb múltú raliverseny mezőnyét városi környezetben. Az érdeklődésnek eleget téve több pilóta is felkapcsolta az ALS-t vagy túráztatta üresben az autóját, hogy jól szórakozzon a közönség. Többen meg is húzták a kéziféket, de volt egy pilóta, aki ennél is tovább ment. Oliver Solberg, az egykori világbajnok Petter Solberg fia ugyanis minden idők egyik legszebb driftjét művelte le látványos festésű Rally2-es Toyota Yarisával a visszafordítóban. Szürreálisan hidegrázó élmény, ahogy egy rendkívül tehetséges pilóta, egy nem oda illő, éles raliautóval megrajzolja a világ egyik leghíresebb kanyarját.
Ugyanakkor a szabályzat tisztán kimondja, hogy a feltűnősködés, a fánkok rajzolása, a drift szigorúan tilos a nyílt közúton. Hatalmas teljesítményű autókról beszélünk, amik pillanatok alatt ugranak nagy tempóra, így különösen nagy veszélyt jelente a résztvevőkre és a forgalom civil résztvevőire is, ha ezek elszabadulnának. Ráadásul az ilyen viselkedés nem veszi ki jól magát a közösségi médián sem, hiszem elméletileg profi pilótákról van szó, akik a közúti biztonságot hirdető Nemzetközi Automobil Szövetség által szervezett eseményen vesznek részt. Ha valakiktől, hát a nagy követő bázissal rendelkező top pilótáktól elvárható, hogy példát mutassanak. Oliver Solberg már az első gyorsaságin elvesztette a Monte-Carlo Rallyt, ezért úgymond tét nélkül húzta meg a kéziféket abban a kanyarban. Valószínűleg pontosan tisztában volt vele, hogy meg fogják büntetni ezért. Végül egy 5 perces büntetést kapott, aminek számára nem volt tétje.
Egyébként nem ez az első alkalom, hogy az ifjabb Solberg feszegeti a határokat, hogy a nézők kedvében járjon, ugyanakkor legutóbb közel sem volt ennyire jogos a büntetése. Akkor a portugál WRC futamon, még a lezárt gyorsasági szakaszon rajzolt fánkokat célba érkezés után, ami után akkora büntetést kapott, hogy elvesztette első helyét. Hogy a mostani eset az FIA-nak volt üzenet, vagy éppen még azon kevés pilóták közé tartozik, akiknek fontos a közönség, ez nem teljesen tiszta. Most akkor menő vagy elítélendő Oliver Solberg viselkedése? Ennyinek bele kell férnie? Legyen akármilyen tehetséges pilóta is, okozzon akármekkora, életre szóló élményt ezzel a helyszínen lévőknek, de mi lett volna, ha eltalál egy szemből érkező, ártatlan autóst, akiben sérülést okoz? Hogy tovább ne menjünk. Neked még belefér vagy felháborít?
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!