részvény
Tavaly nagy szenzáció volt, amikor a Tesla piaci kapitalizációja átlépte az 1 billió dollárt. Ez a forintban gyakorlatilag kifejezhetetlen összeg novemberre 1,3 billióra nőtt, most viszont valamivel alacsonyabb, 932 milliárd dollárt ér jelenleg a Tesla. Az amerikai gyártó értéke igen rövid idő alatt nőtt ekkorára: 2010-ben még csak 2,5 milliárd dollárt értek, majd egy nagy ugrással 2020-ban már majdnem 700 milliárd volt a piaci kapitalizációjuk. Ezzel a Tesla a világ hatodik legértékesebb vállalata, csak olyan közismert óriások előzik, mint az Apple, a Microsoft, a Saudi Aramco, az Alphabet (Google) és az Amazon.
2022 februárjában a Toyota 278,26 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkezik. Ezzel a Toyota a világ 29. legértékesebb vállalata a piaci kapitalizációt tekintve. A Toyota ezzel első a hagyományos autóipari vállalatok között, amit egyrészt annak köszönhet, hogy világszerte a japánok autóit veszik a legtöbben, ráadásul hosszú idő után először az Egyesült Államokban is a Toyota volt a legnépszerűbb autógyártó, letaszítva a GM-et a trónról. A japánok ezzel a 29. legértékesebb vállalat a világon.
A harmadik legértékesebb autógyártó a Volkswagen-csoport. A konszern gyártja a névadó márka mellett többet között az Audi, Porsche, Skoda, Bentley és Lamborghini modelleket is. A Volkswagen piaci kapitalizációja jelenleg nagyjából 115 milliárd dollár, amivel a 108. legértékesebb vállalatnak mondhatják magukat a németek.
Jönnek fel a kínaiak
A Volkswagen mögött a negyedik helyen egy itthon ismeretlen autógyártó szerepel, a BYD. A BYD Auto Co., Ltd. székhelye Xi'anban, Shaanxi tartományban található. 2003 januárjában alapították, miután a BYD Company 2002-ben felvásárolta a Qinchuan Automobile Company-t. A cég autókat, buszokat, teherautókat, elektromos kerékpárokat, targoncákat és akkumulátorokat is gyárt. Modelljeik rendkívül népszerűek Kínában, különöseb a Plug-in hibrid és elektromos modelljeik. A BYD értéke 112 milliárd dollár jelenleg.
Szintén jelentős értéket képvisel a NIO, amely piaci kapitalizációja bár elmarad a BYD-től, de milliárd dolláros piaci kapitalizációjuk így is szép teljesítmény, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ez az érték volt már sokkal több is.
Nem kell rengeteg autó, ha elég drágák
A jól ismert sportautó gyártók közül a legnagyobb értékkel a Ferrari rendelkezik. Jelenleg 38,5 milliárd dollárt ér a vállalat, amivel olyan jelentős autógyártókat előznek meg, mint a Renault, a Mazda, vagy a a Hyundai csoport. Bár kevés önálló sportautó gyártó létezik manapság, de érdekes összehasonlításként az Aston Martin ilyen: Az Aston „mindössze” 1,4 milliárd dollárt ér.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!