Toyota Motor Company
Az akkumulátoros elektromos hajtásláncok mindkét alapvető hiányosságára megoldást kínálnak az úttestbe beépíthető indukciós töltőrendszerek: ezekről menet közben vehet fel elektromos energiát az akkumulátor, így egyrészt megnyújtható a hatótávolság, másrészt lerövidíthető – vagy akár teljesen ki is iktatható – a töltés miatti állásidő. A világ több pontján zajlanak kísérletek a technológiával. Egy izraeli cég, a 10 éve alapított Electreon már harmadik éve működteti rendszerét a tel avivi tömegközlekedési hálózat részeként, de Svédországban és legutóbb Németországban is építettek ki nyilvánosan használható „töltőutakat.”
Ugyanez a vállalkozás most izgalmas, figyelemkeltő demonstrációt szervezett: a központjukban létesített, 200 méteres oválpályán 100 órán keresztül köröztek egy Toyota RAV4 Plug-in Hybrid szabadidőjárművel, kizárólag annak elektromos hajtási rendszerére támaszkodva. Az autót eközben kizárólag az útfelszín alá 50 méteres hosszon beépített indukciós rendszerrel töltötték.
A kísérletet megelőzően 1500 kilométer megtételét tűzték ki célul, ám a rendszer a vártnál is jobban teljesített: a RAV4 eredeti, 18,1 kWh-os akkumulátorcsomagjának töltöttségét folyamatosan szinten tartva végül 1942,56 kilométert tett meg, és ezzel új világcsúcsot ért el. Ez csaknem 26-szorosa a modell WLTP norma szerinti, 75 kilométeres elektromos hatótávolságának.
A pontosan 100 órán, 24 percen és 15 másodpercen át tartó kísérlet során az autó csak a sofőrcserék idejére állt meg. A rendszer összesen 241,69 kWh energiát adott át az autónak. A szervezők azt is kiszámolták, hogy amennyiben ezt a távot hagyományos hajtásláncú gépkocsival tették volna meg, az 373,28 kilogramm szén-dioxidot bocsátott volna ki a levegőbe.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!