DAT

Megvalósult tervek - a DAT Magyarország elmúlt két éve

2015.08.08.

Közel két évvel a DAT magyarországi divíziójának megalakulása után a stabil és folyamatos növekedés és térnyerés részleteiről beszélgettünk Gergely Lászlóval, a cég ügyvezetőjével.

Szöveg: Horváth Miklós, fotó: DAT Magyarország

Az autoszektor.hu és a DAT Magyarország indulásának és fennállásának részletei több ponton is párhuzamot mutatnak. Először is weboldalunk pontosan egy hete ünnepelte második születésnapját, az eseményről készült képes beszámoló ide kattintva megtekinthető, a DAT Magyarország dolgozói pedig kevesebb, mint egy hónap múlva állhatják körbe a szülinapi tortát, mellyel szintén a két éves megalakulásukat, vagyis a hivatalos működés bejegyzését ünnepelhetik. A cég megalakulását követően készült bemutatkozó riportunk ide kattintva olvasható, a folytatáshoz kötelező olvasmányként pedig ezt ajánljuk. A két dátum és megalakulás érdekességét pedig az adja, hogy mindkét tevékenység olyan időben és körülmények között indult meg, amikor a reális esélyeket figyelembe véve, nemigen lett volna indokolt belekezdeni az adott területen a munkába.

Az alapító okirat aláírásakor Gergely László (b) Helmut Eifert úrral, a DAT nemzetközi területeiért felelős ügyvezetőjével. Tranzakció számban elképesztő adatok állnak rendelkezésre az anyacég révén, 2013-ban ugyanis 33 millió gépjármű értékelést végeztek Németországban. Összehasonlításul egy hazai adat: a biztosítós káresemények száma itthon 300 ezer körül mozog.

A válságból éppen kikászálódó autóipar és kereskedelem valóban nem indokolta, hogy egy n+1-edik autós weboldalon publikáljunk hangzatos címekkel autós tartalmat. Valljuk be őszintén, ha ez lett volna a stratégia, valóban tiszavirág életű lett volna az autoszektor.hu, és maximum egy tanulságos tapasztalatként könyvelhettük volna el a próbálkozást. A DAT esetében is hasonló helyzetleírást kaptam Gergely úrtól, ugyanis a hazai kárkalkuláció és járműértékelés is egyfajta telítettségre jutott a meglévő szolgáltatók révén, éppen ezért ha valaki ebbe a fába vágja a fejszéjét, ismernie kell a rendszert és tudnia kell mást és többet kínálni, mint az aktuális szolgáltatók. Az kockázattól egyáltalán nem mentes vállalkozások azonban jól működnek, sőt, mindkét társaság egy progresszív folyamat kellős közepén van. A miért és hogyan kérdésekre a DAT ügyvezetőjétől kaptunk válaszokat.

A kezdő négyes - (balról-jobbra) Gergely László, ügyvezető, Bölcsföldi Andrea, adminisztrációs és pénzügyi vezető, Kováts Katalin, informatikai vezető és Markovics László, szakmai és értékesítési vezető

Foglaljuk össze az indulás évében történteket és beszéljünk arról, milyen célok álltak Önök előtt a start pillanatában!

2013-ban a szeptember 3-i cégbejegyzést megelőzően körülbelül április-májusban kezdtük meg a szakmai alapokhoz szükséges kiépítési munkát. Elsősorban ehhez egy kellő tapasztalattal rendelkező csapat kellett, akikről még a későbbiek során lesz szó, valamint rengeteg információ, adat begyűjtésére és rendszerezésére. A SilverDAT magyar verziójának fordítása, szűrése, tesztelése, valamint a fordítások pontosítása és az adatbázis feltöltése jellemezte leginkább ezt az időszakot, mindeközben persze gyártók, importőrök és kereskedők széles körénél is látogatást tettünk. Az indulás után pedig szakmai előadások keretein belül ismertettük meg az érintett cégekkel a DAT-t, ugyanis az indulással egyetemben az első és legfontosabb üzenetünk az volt, hogy itt vagyunk, alternatívát kínálunk a meglévő szolgáltatók mellett.

Mennyire volt ismert a DAT ekkortájt Magyarországon?

Egyáltalán nem ismerték a potenciális ügyfelek a németországi anyacéget, olyannyira nem, hogy a biztosítók többségénél is csak elvétve akadt egy-egy szakértő, aki már találkozott a névvel, de a szolgáltatásokról és a legfontosabb előnyökről nem rendelkeztek információkkal az itthoni szakmabeliek.

Az említett üzenet eljuttatása a szakmához gyakorlati értelemben hogyan történt?

Bemutatkozó előadásokat szerveztünk a főhadiszállásunk 50 fős tárgyalójában 6 alkalommal 2013 őszén, ahová nagyon sok érdeklődő érkezett, és a visszajelzéseik is biztatóak voltak. Ezt követően az év végére elkészült a SilverDAT calculatePro elnevezésű kalkulációs modul, melynek alkalmazását elérhetővé tettük az említett előadásokon részt vevőknek, és ezzel egy időben megkezdtük a modul felhasználói körének kiépítését, piackutatását. Végül, de nem utolsó sorban konferenciákon, szakmai rendezvényeken és egyéb fórumokon is megjelentünk, valamint egy alulról építkező stratégiát követve, kisjavítókat is felkerestünk, akiknek csekély számú káreseménye van, ezért számukra kifejezetten előnyös a párezer forintos havidíjas hozzáférés.

Egy kreatív módja az európai járműipar gyermekének tartott DAT tevékenység-népszerűsítésének a sport szponzoráció. Gergely László szakavatott vitorlázóként képviselte csapatával a hazai kirendeltséget a DAT Gépjármű Regatta versenyen. A képen Knezsik István (b) a rendezvény fővédnöke és Litkey Farkas kétszeres világbajnok, és 11 szeres Kékszalag győztes vitorlázó, mint főszervező látható

A már meglévő szolgáltatók magyarországi hegemóniájának megtöréséhez milyen eszközök jöhettek szóba?

Először is, tudni kell, hogy a vetélytársak offline modult kínálnak, míg a DAT Magyarország egy egyszerű böngészővel is használható online rendszerrel állt csatasorba. Ezen felül pedig mi vagyunk az egyetlen szolgáltató a piacon, akik egy rendszeren belül kínáljuk a kárkalkulációt, alvázszám azonosítást és a járműértékelést, ennek köszönhetően egyszer kell csak felvinni az adott jármű adatait. A jelenlegi gyakorlat szerint egy autó töréskár esetén felmerülő kárkalkulációs igényét a piacon jelenlevő egyik szolgáltató rendszere által végzik, majd ugyanennek az autónak a baleset előtti értékét egy másik szolgáltató rendszerével határozzák meg. Ha mindezt egyszeri felvitellel is el lehet végezni, egyértelmű, hogy rengeteg időt és pénzt spórolhatnak általunk a felhasználók. Egy ilyen kompakt csomaggal a kezünkben túlzás nélkül állíthatom, hogy az idő nekünk dolgozik.

Íme a csapat és a jármű

Mi vagyunk a legjobb ár/érték arányú szolgáltató a piacon, nagyon jó segítséget tudunk adni a meglévő két rendszer között hezitálóknak és a konkrét, problémás ügyek megoldásában segítséget kérőknek is. Szeretném, ha a verseny nem másról szólna, mint a minőségi harcról. Nem tekintjük ellenségnek a piac többi résztvevőjét, sőt, meglátásom szerint kell a verseny, ugyanis a monopolhelyzet a visszaélések táptalaja, ezért inkább azt mondjuk, győzzön a jobb! Itt van példának okáért a nemzetközi kárrendezés, ami egy olyan szegmens, amiben első helyen vagyunk. Gondoljunk csak az útjainkon futó egyre több román vagy szlovák rendszámos autóval történt balesetre. Egy ilyen ügy szakszerű és gyors kezelése nekünk egyáltalán nem okoz gondot, az ügyintézés végén egy kattintással az adott nyelven kinyomtatjuk az anyagot.

Az első teljes pénzügyi év a 2014-es volt, milyen változások születtek ekkor és azt ezt követő időszakban?

Az üzenetünk már nem csak az, hogy itt vagyunk, és egy ésszerű alternatívát kínálunk, hanem ezt kiegészítve immár elmondható, hogy megkezdtük a tevékenységet, partnereink vannak és elfogadnak minket a biztosítók. Ennek köszönhetően a kezdeti négyfős csapat 7 főre bővült. A termékfejlesztés és a pénzügyi adminisztrációs részlegnél merült fel elsőként létszámbővítés igénye, ugyanis elértük a 300 aktív élő licenszet. Utóbbi kollégához tartozik a nemrég indult online roncsbörze is, ergo a portfóliónkat is bővítettük egyúttal, végül pedig a járműértékeléshez is felvettünk egy kollégát. Az idei év legnagyobb áttörése pedig, hogy ebben a hónapban elkészül a myClaim nevű rendszerünk tesztverziója, melyben már a magyar piaci árakat tudjuk leképezni a használt járművek értékelése kapcsán. Ennek meglétével biztosított a stabilitás, hiszen immár három lábon állunk (roncsbörze, múltbéli érték és aktuális érték meghatározás), valamint a csapatunk és a németországi anyacég szakmai felkészültsége által pedig a magas színvonalú szolgáltatási minőség.

Gratulálunk az eddig elért eredményekhez, és a közelgő születésnap alkalmából kívánunk további munkasikereket szerkesztőségünk minden tagja nevében!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.04
Az 53-as főúton két kamion és egy traktor ütközött össze, a teherautók kigyulladtak - a rendőrség....
2022.07.04
Az NHTSA amerikai közlekedési hatóság közzétette az első jelentését a vezetéstámogató- és....
2022.07.04
A Hódmezővásárhelyről 13:31-kor Szegedre indult, 33021 pályaszámú vasútvillamos (33021)....
2022.07.04
Egy terepjáró katonai felszereléssel – írja a Stern.   ..
2022.07.04
A robotrendelések ismét megugrottak az első negyedévben az Amerikai Egyesült Államokban, ahogy a....
2022.07.04
PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter....
2022.07.04
- Romániában 23 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az idei első fél évben a....
2022.07.04
A horvát kormány további két héttel meghosszabbított az üzemanyagár-stopot - közölte a kabinet....
2022.07.04
- Megkezdődött szombaton a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) 176. hajózási főidénye: 17 kikötőben....
2022.07.04
A belsőégésű motorok betiltására vonatkozó uniós parlamenti döntést széles körben bírálták a német....