Suzuki Motor Corporation
Erősen megvágja belsőégésű-motoros kínálatát a Suzuki Európában, hogy teljesíteni tudja a jövő évi, szigorodó károsanyag-kibocsátási normákat. Először az Egyesült Királyságban, 2025 elejéig pedig az összes európai piacról kivezetik az Ignis városi crossovert, a Swace kompakt hibridet és a Jimny terepjárót, amit eleve csak haszonjárműként homologizáltak Európában. Mindezt úgy, hogy az Ignis több európai piacon a kínálat egyik legeladottabb modelljének számított. Kitartanak ugyanakkor a PHEV Across, a hibrid és mild hybrid hajtásokkal elérhető S-Cross és Vitara modellek mellett, illetve most kap új generációt a Swift is, amiből most először már nem is fejlesztenek Sport verziót.
A kínálat megvágása miatt 19%-os visszaesést prognosztizál a Suzuki az európai eladásokban: a tavalyi 236 000 eladott autó helyett idén csak 191 000-rel számolnak. Ugyanakkor már jövőre debütálhat első tisztán elektromos modelljük, amit az eVX koncepcióval vetítettek elő Indiában, de várhatóan globális modellről van szó. A koncepciót 60 kWh-s akkumulátorral szerelték és 550 km-es hatótávot képzeltek hozzá. A villanyos átállásra mintegy 1,3 milliárd dollárt fog költeni a Suzuki csak Indiában, ami egy saját akkumulátorgyárat is magában foglal. Közben azt is bejelentették, hogy készen állnak tanulni a kis méretű villanyautókról a Toyotától, aminek 4,89%-os részesedése van a Suzukiban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!