VW

A megújult Golf-család a Mátrában debütált

2017.05.19.

A felfrissített új Golf valamennyi autóját felvonultatta Mátraházán a Porsche Hungaria. Gesztusvezérlés, sok innováció, sok extra – foglalta össze egy mondatban Németh Balázs márkaigazgató azt, mit is jelent a 7-es Golf felfrissítése.

Szó szerint viharosra sikeredett a Volkswagen Innovációs Napja Mátraházán. Első nap ugyanis igazi, hamisítatlan májusi zivatarok tomboltak a Mátrában, megnehezítve ezzel a e-Golfok feltöltését, a kitelepített gyorstöltők ugyanis esőben nem igazán biztonságosak. Így is kipróbáhattuk az e-Golfot.

Németh Balázs márkaigazgató és Vérten Sándor kommunikációs vezető a mátraházi megnyitón. 

Apa, irigyellek – mondta 24 éves kisebbik fiam, amikor megtudta, milyen program vár rám Mátraházán. Mindezzel csak azt akarom jelezni, felnőtt megint egy generáció, amelyik éppen úgy rajong a Golfért, mint mi annak idején, amikor a rendszerváltás előtt legfeljebb egy balatoni szálloda előtt csodálhattuk meg a nyugati turisták Golfjait.

A Golf klasszikussá vált, megunhatatlan, mert mindig megújul. Most éppen a hetesnél tartunk, annak is a megújult változatánál.

Golf, e-Golf, GTE, GTI, Alltrack, Variant– lenyűgöző látványt nyújtott a család a mátraházi hotel előtt, ahol felsorakoztak. Utóbbi négy rendszám nélkül, így azokat csak megcsodálhattuk, vezetni nem tudtuk.

De nézzük sorjában, mit jelent a megújulás?

A legújabb Golf a még pontosabb vonalakkal jellemzett dizájnjáról ismerhető fel. A módosítások sorában új lökhárítókat, LED-technikájú nappali menetvilágítást is tartalmazó új halogénfényszórókat, új első sárvédő íveket, minden változat esetében alapfelszereltségként kínált teljes egészében LED-technikájú új hátsó lámpákat és új könnyűfém keréktárcsákat is találunk.

Golf-család ledes esti fényben

Beülve az autóba rögtön szembe tűnik az alsóközép-kategóriában a világon elsőként akár gesztusokkal is kezelhető, a legfejlettebb, Discover Pro infotainment rendszer. A berendezés a 9,2 col képátlójú képernyőjével vizuálisan és koncepció tekintetében egyaránt tökéletesen illik a Golf modellekben szintén újdonságként megjelenő Active Info Display digitális műszeregységhez. Ezenkívül egyik első kompakt típusként az új Golf kívánságra részlegesen önműködő haladásra is képes, az új torlódási asszisztens a megálló és újrainduló forgalomban vezérli a járművet.

Akár gesztusokkal is kezelhető, a legfejlettebb, Discover Pro infotainment rendszer. 

A megújult Golf a vezetői segédrendszerek terén új mérceként szolgál. Olyan műszaki megoldások fokozzák jelentős mértékben a biztonságot, mint például a Front Assist automatikus vészfékrendszer az új gyalogosfelismerő rendszerrel, az új torlódási asszisztens és a szegmensben szintén újnak számító vészhelyzeti asszisztens. A Lane Assist sávtartó rendszer és az ACC távolságtartó sebességszabályzó fúziójával a torlódási asszisztens kívánságra akár 60 kilométer/óra sebességig képes átvenni az irányítást az igen megterhelő folyamatosan megálló, majd újra elinduló forgalomban. Ez a segédrendszer önállóan kormányozza, fékezi és gyorsítja az új Golf modelleket.

Formára is tetszetősek.

Ezeket az újdonságokat a továbbfejlesztett TSI motorcsalád egészíti ki. A új Golf modellekben debütál első ízben az új 1.5 TSI Evo – egy 110 kilowatt (150 lóerő) teljesítményű négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor változó hengerlekapcsolással (Active Cylinder Management, ACT). Ez egyelőre nem érhető el a magyar piacon. Mindegyik új Golf modell BlueMotion technológiával érkezik.

A Volswagen Innovációs Napja egyúttal az e-Golf bevezetési kampányának a kezdete is – fogalmazott Mátraházán Németh Balázs márkaigazgató. A kampány kiválóra sikeredett, legalábbis ami a média képviselőit illeti. Akkora érdeklődés mutatkozott az e-Golfra, hogy sorba kellett állni az autóért.

Mátrai zivatar az e-Golfon. Mindenki ezt akarta kipróbálni.

Szakadó esőben hangtalanul elindultunk a Mátra útjain. Alattunk a feltöltött Golf, amelynek hatótávolsága immár ötven százalékkal 300 kilométerre növekedett. Gyorstöltővel egy óra alatt 80 százalékos töltöttségi színt érhető el, a műszerfalon látjuk azt is, mennyit tudunk még autózni az adott töltöttségi szinttel.

Jó érzéssel konstatáljuk, hogy nulla emissziót bocsát ki az autó. A vezetés élménye semmit sem csorbul, a túra végén úgy száll ki az ember, hogy legszívesebben megrendelne egy e-Golfot, ha éppen lenne 8,9 milliója autóra.

Innováció minden szinten.

Németh Balázstól megtudjuk, állami támogatással – ennek összege másfél millió forint – 250 elektromos autót adtak el Magyarországon, ennek harminc százaléka Golf.

E-Golf után benzinesre váltunk. Heimer Gyuri barátommal felváltva ülünk a volánhoz. Áradozunk egymásnak a minőségi anyagokról, a fürge motorról, a kényelmes ülésekről, a digitális műszerekről, mindarról, amit a Golf jelent.

Amikor pedig éppen az anyósülésen terpesztek, Messengeren küldöm a gyereknek a fotókat az okostelefonjára a Golf minden részletéről.

A csúcskategória. 

Ő, aki éppen a Golf 4-et használ, még inkább össze tudja vetni, mekkora a változás a három golfnyival későbbi generáció között.

Legalább akkora a különbség, mint a Mátra és Wolfsburg között. Kivéve egyet. A Golf volt, a Golf van és a Golf lesz. Mert a Golf örök.

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....