előfizetés
A BMW bejelentette, hogy még több funkciót kínálnak majd előfizetés formájában, ugyanakkor nem fognak olyanért pénzt kérni, amit már fizikailag beépítettek az autóba. Például az ülésfűtésért sem. Mindezt Pieter Nota, a BMW vezető tanácsának egyik tagja mondta el az Autocarnak egy interjúban. Nota szerint ugyanis nem fogadták túl jól az ügyfelek, hogy olyan funkciókért is havidíjat kell fizetniük, amiknek alapból benne kéne lenniük az autókban.
„Többé nem kínáljuk például – hogy egy nagyon jól ismert példát hozzak – az ülésfűtést előfizetésként.” – tette hozzá. „Vagy benne van az autóban gyárilag, vagy nem. Azt gondoltuk, hogy egy extra szolgáltatást kínálunk azzal, ha csak akkor kell rá előfizetni, ha tényleg szükség van rá, de nem sokan fogadták ezt jól. Az emberek úgy érezték, hogy duplán fizetnek, ami nem volt igaz, de ha a fogtatás rossz, akkor fel kell hagynunk ezzel a modellel.”
Még 2022 közepén jelentette be a BMW, hogy előfizetőssé teszi az ülésfűtést, ami heves véleményeket váltott ki a közvéleményből és a szaksajtóban is megoszlottak a vélemények a lépésről. Mindezt annak ellenére tette a BMW, hogy maga az ülésfűtés fizikailag benne volt az autóban, így a vásárlók nem voltak boldogok, hogy a használatáért külön kell fizetni. Ugyanakkor egy sor egyéb funkció lehet előfizetős a jövőben, amiket a vásárlók is könnyebben elfogadnak. Ilyenek a szoftveres vagy szervízhez kapcsolódó funkciók, mint például a vezetéstámogató vagy parkolást segítő asszisztensekre való előfizetés, vagy az olyan adatátvitellel kapcsolatos funkciók, amikért máshol is fizetne az ember.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!