Peugeot

Megnyílt a Peugeot ultramodern marokkói gyára

2019.07.22.

Évente nyolcvan ország mintegy kétszázezer ügyfelét fogja kiszolgálni a PSA-konszern 550 millió eurós beruházással készült, a marokkói Kenitra városában most megnyitott gyártóüzeme. Első terméke a vadonatúj, már elektromos hajtásal is választható Peugeot 208-as lesz.

A CMP padlólemez új generációs kiviteleire épülő típusokat, elsőként is az új Peugeot 208-ast fogja gyártani a francia autómárka legújabb, legmodernebb marokkói üzeme. A VI. Mohammed marokkói király jelenlétében megnyitott létesítmény fontos regionális jelentőséggel bír.

Észak-Afrika az új Kína, állítják elemzők már évek óta, és ha valamire, az autóiparra ez mindenképpen igaznak látszik. A térségben 2011 és 2016 között 140 százalékkal (5 milliárd dollárról 12 milliárdra) nőtt a külföldi tőkebefektetés mértéke; javarészt az autóiparnak köszönhetően. Egyre több ország szorgalmazza a helyi gyártást az importtal szemben, ez ugyanis enyhítheti a fiatalok körében általános munkanélküliséget, és ezen keresztül hozzájárulhat a tömeges elvándorlás visszaszorításához.

Az észak-afrikai gazdaság fellendítése ilyenformán áttételesen Európának is elemi érdeke – nem véletlen, hogy egyre több autógyártó igyekszik megvetni a lábát a régióban. Ezen belül is kiemelt szerepet játszik Marokkó, ahol már most több gépkocsi készül, mint az ezen a téren komoly hagyományokkal bíró Dél-Afrikában; az ország autógyártó kapacitása immár Olaszországéval vetekszik.

A térség jelentőségét idejekorán felismerve a Peugeot 2015-ben – szinte napra pontosan négy évvel ezelőtt – jelentette be, hogy marokkói összeszerelő üzemmel egészíti ki észak-afrikai ökoszisztémáját. A vállalat már rendelkezik itt egy Casablancában működő kormánymű-gyártó központtal, valamint egy kutatás-fejlesztési irodával – egyetlen más autógyártó sem képviselteti magát a régióban az autóipar teljes spektrumát lefedő tevékenységekkel.

A PSA-konszern új gyára nem kevesebb, mint 62 helyi beszállítóval dolgozik együtt, ebből 27-tel újonnan szerződtek a kenitrai üzem igényeinek kielégítésére; egyes fejlesztési feladatokat például egy helyi K+F specialistára, az Altran Technologies-ra bízott a cég.

Az afrikai és közel-keleti piacokat is kiszolgáló üzemben városi és kisautókat fognak gyártani, elsőként az új generációs 208-ast. A kezdeti évi 100 ezres darabszám a gyártás felfuttatásával, várhatóan 2022-re eléri a 200 ezer darabot. Az eredeti tervek szerint a gyár alkatrészeinek eleinte 60, majd akár 80 százalékát helyi beszállítóktól szerzi be a most megnyílt üzem, az alkalmazottak száma pedig teljes kapacitáson el fogja érni a 4500 főt. A konszern tervei szerint csak az afrikai, valamint a közel-keleti piacokon 2025-re több mint egymillió darab autót fognak értékesíteni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.25
Merész jósolni, pláne az autók világában, de több cég is megteszi, lássuk, mi lett a kamionos....
2024.05.25
A szombati időmérő edzésen megszerezte az első rajthelyet, majd mindkét futamot megnyerte a címvédő....
2024.05.25
A BMW főnöke a Kínából érkező autókra kivetett büntetővámokra figyelmeztet.   ..
2024.05.25
A BMW Motorrad a Comói-tónál található Villa d'Este festői háttere előtt bemutatja legújabb....
2024.05.25
Lássuk, miben törtek most az élre szomszédaink.   ..
2024.05.25
A Bridgestone Tatabánya csatlakozott a Hungarian Business Leaders Forum által működtetett EU....
2024.05.25
Élményautózás és más programok várták a Ments Életet Közhasznú Alapítvány által támogatott....
2024.05.25
Geopolitikai feszültségek, lassuló kereslet és szabályozási bizonytalanságok nehezítik a közlekedés....
2024.05.25
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve ismét az első helyen végzett a győri Széchenyi István....
2024.05.25
A görög autópiacon októberben a Suzuki Vitara volt a legkeresettebb autó, az esztergomi szabadidő-....