hibrid autók

Megnéztük a Toyota Ikonok Premierjét - decemberre érkezik az új C-HR

2023.10.28.

Különleges eseményre invitálta minap a szegedieket és a Csongrád-Csanád vármegyeieket a Kovács Autóház, amely Monor után Szegeden, a Dorozsmai úti márkakereskedésében is megrendezte a Toyota Ikonok Premierje munkacímű programot. Az országjáró eseményen az új Toyota C-HR Hybriddel és a Toyota Prius Plug-in Hibriddel ismerkedhetett meg a nagyérdemű.

Alkalomhoz illő zászlók a bejáratnál, udvarias és készséges ifjú hölgy a recepciós pultnál, aki gyorsan kikeresi és pipálja listáján az autoszektor.hu újságírójának regisztrációját. Utána pedig türelmesen, minden kérdésre válaszolva mutatja be az újdonságokat – egy rossz szavunk nem lehetett.

Az eseményre szóló meghívóban nagyon szépeket írnak a két autóról. „Az új Toyota C-HR minden béklyón felülemelkedik, lehetetlen figyelmen kívül hagyni, ötvözi a kupé stílust az erőteljes kiállással ... innovatív, precíz vonalaival és dinamikus profiljával egy valódi sorozatgyártású koncepcióautó.”

Az új Prius is „eltörölte a határokat. A hibrid koncepció kialakításával a következő szintre emeli a plug-in hibrid járművek kategóriáját … egyesíti a napi rutinhoz kiváló tisztán elektromos hajtást a hatékony hibrid teljesítmény hosszabb távokra biztosított szabadságával.”

Mindkét autóról bőven írtunk már oldalunkon, a Prius korábban megérkezett, ám a C-HR modell tényleg vadonatúj. Mint Gárdonyi Kolostól, a Toyota Kovács marketingvezetőjétől megtudtuk, ebből ez az egyetlen modell van az országban, ezt viszik városról városra, szalonról szalonra. A monori „főhadiszálláson” október első felében, míg a szegedi szalonban az ünnep előtti napokban mutatkozott be az autó, közösen a Prius modellel.

Időrendben haladva 2022 november közepén hullt le a lepel az ötödik generációs Priusról és már akkor látszott, elég magasra tette a lécet. A minden hibrid atyjaként emlegetett modellt még 1997-ben mutatták be, az eltelt negyed évszázad alatt ikonikus lett a környezetbarát autók világában és az autótörténelemben egyaránt.

A magabiztosan hosszú modellciklusok jelzik – 2015 óta futott az előző generáció – hogy a Toyota mindent meggondol és megfontol. Igazi értékmérő az is, ha megnézzük, hány Prius fut taxiként, márpedig ezek a vállalkozók, vállalkozások számolnak, és ennyi sofőr nem tévedhet ár/értékarányban. Portálunk már tesztelte is az új modell, erről itt olvashatnak.

A 2,0 literes TNGA motor 152 lóerő teljesítményt ad le, ami az új, 120 kW-os első elektromotorral kombinálva 223 lóerős (164 kW) rendszerteljesítményt produkál. Ez erőteljes gyorsulást és kiváló reakciókat biztosít, nulláról százra 6,8 másodperc alatt gyorsul az ötödik generációs Prius. Az új, 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a tisztán elektromos hatótávolság már 69 kilométer.

A Toyota Prius biztonságának csúcsát a harmadik generációs Toyota Safety Sense csomagot is magában foglaló Toyota T-MATE vezetőtámogató rendszer jelenti. Ennek fontos újdonsága, hogy a szokásos csatornákon kívül a műszerfalra integrált LED-sávon keresztül is kommunikál a vezetővel, összetéveszthetetlen fényjelzéssel segítve elő, hogy a sofőr késlekedés nélkül reagáljon a figyelmeztető és tájékoztató üzenetekre.

Az ötödik generációjánál tartó Prius az autóipar elektrifikációjában játszott kulcsszerepéért kapta meg 2023-ban a Top Gear Electric Awards különdíját. A brit magazin a teljes modellcsaládot ismerte el, méltatva a hibridmodell generációinak megbízhatóságát és hosszú élettartamát. „Évek és kilométerek telnek el, és a Prius nem akar lerobbanni. Megbízhatósága és tartóssága legendás, ami még lenyűgözőbb, ha figyelembe vesszük az akkumulátorok jelenlétét és az egész konstrukció összetettségét" – hangzott el a Top Gear Electric Awards 2023-as díjátadóján.

26 év alatt több mint 5 millió Prius fogyott a világon, de ez a szám jóval magasabb is lehetne, ha 2010 óta a Toyota a típus bevált hajtásláncát nem építette volna bele az Auris/Corolla, illetve a Lexus CT modellekbe is. Öntöltő hibrid hajtású Toyotákból így bő negyedszázad alatt már több mint 20 millió készült a világon.

Az új Prius négy változatban kapható Magyarországon. A Comfort ára 18,5 millió forint, a kétféle Prestige-é 19,45, illetve 19,7, míg a csúcs Executive változaté 21,9 millió forint.

Sem az autókba, sem programba nem tudtam belekötni a szegedi nyílt napokon, egyetlen dolgon akadt csak meg a szemem, de azon rendesen. Az új Prius alá, köré olyan, kétségkívül tetszetős, alkalmi burkolatot tettek, hogy az nem volt kompatibilis a tűsarkú cipővel. Erre tábla is figyelmeztette a szebbik nem képviselőit, vagyis időben jelezte, nehogy beakadjon az a fránya sarok. Remélhetőleg ezen egyetlen hölgy sem sértődött meg - értette úgy, hogy tilos beülniük -, mert azért az autóvásárlásban még ma is döntő lehet a szavuk.

A Toyota nyáron leplezte le a vadonatúj C-HR-t, mintha egy futurisztikus tanulmányautó gördült volna le a sorról. Az Európában tervezett, fejlesztett és gyártott, kifejezetten e földrész vásárlói igényeinek kielégítésére megszületett modell több mint meggyőző. Kizárólag elektrifikált hajtásláncokkal lesz elérhető: az 1,8 és 2,0 literes öntöltő hibrid elektromos meghajtás mellett megjelenik a kínálatban a 2,0 literes plug-in hibrid erőforrás is, megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal.

A modellről többször írtunk már, itt a legrészletesebben. A C-HR fontosságát jól mutatja, hogy Európában az első generációból több mint egymillió – Magyarországon közel 11 ezer – talált gazdára, és a Toyota európai értékesítéseinek 13 százalékát teszi ki. Az öreg kontinensen az év első félévében 65 ezret, idehaza több mint 1400-at vettek át a vásárlók. Természetesen az új C-HR bevezetésével párhuzamosan, a készlet erejéig, a jelenlegi modell is megvásárolható.

Mint Gárdonyi Kolstól megtudtuk, az új C-HR decemberben érkezik meg a Toyota Kovácshoz, a most megrendelt autókat várhatóan januárban, februárban lehet majd átvenni. Az alap, Comfort felszereltségű modell induló ára 12 350 000 forint, a legmagasabb felszereltségi szintű plug-in hibrid GR Sport Premiere Edition Skyviewért ért 20 480 000 forintot kell fizetni. Összesen egyébként négy meghajtás és hat felszereltségi szint kombinációjából választhatnak az ügyfelek.

Az új Toyota C-HR minden változata megkapja a Toyota Safety Sense legújabb, aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereit. Például korlátozza a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakciót, ha ütközés veszélyét észleli, elöl haladó járművel. Kormányzási asszisztens funkció ismeri fel a kanyarokat, és beállítja a kormányrásegítés erejét.

A szegedi nyílt napokon ott jártunkkor maga Kovács Péter, az autóház első embere is foglalkozott a betérőkkel, érdeklődőkkel. Hosszasan beszélgetett például korábbi Pick sztár kézilabdásokkal és vezetőkkel. Ma ugyan már Lexusokban ülnek a játékosok és az elnökség képviselői, a kapcsolat a szegedi klubbal azonban még a Toyotákkal kezdődött. És láthatóan azóta is visszajáró vevőket hozott…

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....