navigáció

Megnéztük, hol készül a jövő navigációs rendszere

2014.07.02.

Egy interaktív bemutató keretében ismerhette meg a szaksajtó május második felében a jövő navigációját Budapesten, Balogh Péter az NNG vezérigazgatója beszélt arról, holt tart ma az iGO Navigáció és, hogy rövidesen már nem csak a telefonunk lesz okos, hanem az autónk is.

A 2004-ben alapított budapesti székhelyű NNG Kft. mára piacvezető a globális autóipari navigációs piacon. A vállalat az autóiparnak kínál fedélzeti navigációs alkalmazásokat, de ma már az az okostelefonokat is tudják integrálni a rendszerbe. Az NNG a kis, a közép- és a felső kategóriájú járművekre is koncentrál – ezzel megnyitotta az utat a mindenki számára megfizethető autós navigáció előtt.


Balogh Péter az NNG vezérigazgatója

– Úgy érkeztünk az autóiparba, hogy előbb vagy utóbb minden kocsiban lesz navigációs rendszer, nem csak a Ferrariban, s egy kicsit meg is mosolyogtak bennünket, hogy nekünk a Punto és a Yaris is piac – emlékszik vissza a vezérigazgató, aki a Dacia példáját hozza. Ez a márka kínálja az egyik legolcsóbb – 120 ezer forint környékén elérhető – navigációs rendszert, ami ár/értékarányban nagyon korrekt. És ezt nem csak az NNG mondja, hanem a vásárló is: más forrásokból tudható, hogy tíz Daciából hatba már kérik a navit is, miközben korábban 10-15 százalék volt a várakozás.

A bemutatóteremben ott volt a Dacia navija, s kettővel arrébb egy Porschéjé  – ahogy Balogh Péter fogalmaz: a legjobb autó amiben ültem –, s ez tényleg nem egy kategória. Például azért sem, mert az utóbbit a neves német márka  kutatási platformjára építették: itt egy processzorról két képernyőt is vezérelnek.


Balról a szuper Porsche, jobbról a Dacia navija

Ez a porschés navi is rászól a vezetőre, de nem csak simán úgy, hogy túl gyorsan mész, hanem kicsit magasabb szinten. Nevezetesen: ehhez a kanyarívhez és az autód tudásához túl gyors a sebességed. Ezt az járgányt a szakma a 3 hipersportautó közé sorolja a La Ferrari és a McLaren F1 mellett. Most már ki is találhatják, hogy ez utóbbi kettőnek ki szállítja a navigációt.

A teljes cikket és a hozzá tartozó képgalériát a delmagyar.hu portálon találja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....
2025.02.11
A Készenléti Rendőrség Regionális Bevetési Igazgatóság Debreceni Osztályának járőrei szúrták ki azt....