navigáció
A 2004-ben alapított budapesti székhelyű NNG Kft. mára piacvezető a globális autóipari navigációs piacon. A vállalat az autóiparnak kínál fedélzeti navigációs alkalmazásokat, de ma már az az okostelefonokat is tudják integrálni a rendszerbe. Az NNG a kis, a közép- és a felső kategóriájú járművekre is koncentrál – ezzel megnyitotta az utat a mindenki számára megfizethető autós navigáció előtt.
Balogh Péter az NNG vezérigazgatója
– Úgy érkeztünk az autóiparba, hogy előbb vagy utóbb minden kocsiban lesz navigációs rendszer, nem csak a Ferrariban, s egy kicsit meg is mosolyogtak bennünket, hogy nekünk a Punto és a Yaris is piac – emlékszik vissza a vezérigazgató, aki a Dacia példáját hozza. Ez a márka kínálja az egyik legolcsóbb – 120 ezer forint környékén elérhető – navigációs rendszert, ami ár/értékarányban nagyon korrekt. És ezt nem csak az NNG mondja, hanem a vásárló is: más forrásokból tudható, hogy tíz Daciából hatba már kérik a navit is, miközben korábban 10-15 százalék volt a várakozás.
A bemutatóteremben ott volt a Dacia navija, s kettővel arrébb egy Porschéjé – ahogy Balogh Péter fogalmaz: a legjobb autó amiben ültem –, s ez tényleg nem egy kategória. Például azért sem, mert az utóbbit a neves német márka kutatási platformjára építették: itt egy processzorról két képernyőt is vezérelnek.
Balról a szuper Porsche, jobbról a Dacia navija
Ez a porschés navi is rászól a vezetőre, de nem csak simán úgy, hogy túl gyorsan mész, hanem kicsit magasabb szinten. Nevezetesen: ehhez a kanyarívhez és az autód tudásához túl gyors a sebességed. Ezt az járgányt a szakma a 3 hipersportautó közé sorolja a La Ferrari és a McLaren F1 mellett. Most már ki is találhatják, hogy ez utóbbi kettőnek ki szállítja a navigációt.
A teljes cikket és a hozzá tartozó képgalériát a delmagyar.hu portálon találja.