BMW Group

Megmutatta a BMW, mi tud az új iDrive járművezérlő technológiája

2023.03.11.

A BMW Group a BMW iDrive járművezérlő technológiával újabb fejlesztési mérföldkőhöz érkezett. Az új, áttekinthetően elrendezett funkciókkal dolgozó főképernyő minden korábbinál könnyebb kezelhetőséget garantál.

 

Az újdonság 2023 folyamán, fokozatosan jelenik meg a bajor prémiummárka egyes modellsorozataiban. „A BMW iDrive járművezérlő technológia ma már nem csupán egy operációs rendszer, hanem egy digitális élményvilág, amely lehetővé teszi az ember és autó közötti interakciót és információcserét” – fogalmazott Stephan Durach, a BMW Group Connected Company Development vezető alelnöke.

Új grafikai megjelenítésével és optimalizált menüelrendezésével a BMW iDrive járművezérlő technológia a jövőben még inkább az érintőképernyőn keresztül és élőbeszéd útján zajló interakcióra helyezi a hangsúlyt. A multimodális BMW iDrive-élmény központi elemeként továbbra is az ívelt kijelző szolgál. Az új főképernyő egyszinten elrendezett funkciókkal dolgozik és gyors hozzáférést kínál

A technológia új, zéró réteg alapelvének megfelelően az összes releváns funkció és információ egyetlen lapos elrendezés mentén jelenik meg a képernyőn, ezzel lehetővé téve, hogy bármelyik kívánt funkció egyetlen lépésben, almenük nélkül aktiválható legyen. A felhasználói felület vezetőhöz közelebb eső oldalán élő ikonok láthatók, függőlegesen elrendezve. Ezek az egyedileg konfigurálható ikonok egyetlen mozdulattal kiválaszthatók és aktiválhatók. A QuickSelect koncepció egyetlen érintéssel teszi lehetővé továbbá a szórakoztató programok, a kontaktlisták és a járműbeállítások közvetlen kiválasztását, valamint a BMW Intelligent Personal Assistant oldalán felépített aktív interakció vagy bármely más menüpont elindítását is. A képernyő alján található „Home” ikon megérintésével ezt követően a technológia azonnal visszatér a főképernyőre.

Az új BMW iDrive járművezérlő technológia működési koncepciója napjaink legnépszerűbb okoskészülékeit idézi. Az új, egyszintes menüelrendezés a funkciók és beállítások még gyorsabb és még egyszerűbb aktiválását teszi lehetővé, miközben a technológia a BMW által fémjelzett vezetési élményt is új magasságokba emeli. A tervezők úgy állították össze a kijelzőn megjelenített tartalmakat – ahogyan a hardverként funkcionáló, vezető felé forduló BMW Ívelt Kijelzőt is –, hogy azok a márkától megszokott módon a vezetőre összpontosítsanak. A BMW iDrive járművezérlő technológia a szükséges információkat minden esetben a lehető legoptimálisabb helyen és a legjobb időben jeleníti meg.

Amikor a bajor prémiummárka 2001-ben, az új BMW 7-es sorozat fedélzetén bemutatta az első BMW iDrive járművezérlő technológiát, a fejlesztőmérnökök elsődleges célja az volt, hogy jelentős mértékben lecsökkentsék az utastérben található gombok, kapcsolók és kijelzők számát, a legtöbb interaktív elemet és funkciót egyetlen kijelző mögé helyezve. A BMW iDrive központi vezérlőtárcsája egy univerzális vezérlőeszköz volt, a számítógépes egerekhez hasonlóan – azzal a különbséggel, hogy amíg utóbbi a keresést és a klikkelést tette lehetővé, addig a vezérlőtárcsa húzó, tekerő és nyomó funkciókat kínált az autóban – intuitív módon, az autó előtt álló útszakasztól szinte függetlenül.

Mintegy két évtizeddel később, ma már a felhasználói élmény alapját az érintés-érzékeny felületek, az okoskijelzők és a hangvezérléssel működtethető funkciók adják. Az interakció főbb módjai az érintések, az elhúzások és az élőbeszéd lettek. Az ember és autó között felépülő intuitív párbeszéd kortárs formáját a BMW Ívelt Kijelző érintés-érzékeny funkciói és az élőbeszéd útján érkező utasítások testesítik meg.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..