készlet

Meglepő indokkal függesztette fel a Stellantis két legendás SUV gyártását

2024.10.21.

Meglepő indokkal függesztette fel egy időre a Stellantis két legendás amerikai SUV-ja, a  Jeep Wrangler és a Grand Cherokee gyártását.

A tucatnyi márkát magában foglaló amszterdami székhelyű konszern azért szánta rá magát erre a lépésre, mert atipikus piaci helyzet alakult ki: a márkakereskedőknél rengeteg halmozódott fel e két ikonikus modellből, holott a vállalatcsoport legkelendőbb autói közé tartoznak.

A megtelt tárolókapacitások fejtörést okoztak a Stellantisnak, ezért – mint írta az amerikai szaksajtó – a konszern csöndben augusztus végén leállította a Wrangler és a Cherokee gyártását.

A hivatalos magyarázat szerint a cél „a termelés kiigazítása” volt, a valós ok pedig nyilvánvalóan a többletkészlet.  Augusztus elején a kereskedők négy hónapra elegendő készlettel rendelkeztek, miközben az ipari átlag 68 nap, azaz közel két hónap. Az autók felhalmozódásának egyik oka lehet a modellek magas ára, és a vásárlási kedvezmények hiánya.

Részben a túlzsúfoltsággal hozható összefüggésbe az, hogy a Stellantis eladásai az idei év első felében éves összevetésben meredeken, 21 százalékkkal estek vissza az Egyesült Államokban, a csoport piaci részesedése pedig két százalékkal csökkent. Hírek szerint a részvényesek már keresetet nyújtottak be a konszern vezetői ellen azzal az indokkal, hogy meghamisították a járműkészletre és a pénzügyi kilátásokra vonatkozó adatokat.

Komoly aggodalmakat váltott ki Carlos Tavares vezérigazgató közelmúltbeli nyilatkozata, amelyből azt a szándékot lehetett leszűrni, hogy a veszteséges márkákat sutba dobják. „Ha nem csinálnak pénzt, megszabadulunk tőlük” – mondta Tavares.

 Iparági szakértők a legfenyegetettebb márkák közé sorolták a Maseratit, a Lanciát és a DS Automobiles-t. A Stellantis a minap azonban egyértelművé tette, hogy mind a 14 márkát megtartják, s nem áll szándékukban eladni vagy megszüntetni egyiket sem, mindegyik kap elegendő időt és erőforrást életképességének bizonyítására. A komoly elhatározás jeléül a konszern állítólag kikosorazott kínai üzletembereket, akik máris szemet vetettek a csoport rosszul muzsikáló vállalataira.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....
2025.12.24
A korábbi F1-es versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy véli, 2026-ban senki sem érezheti majd....
2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....