porscheforever
13. Nem akarjuk lebecsülni a mai versenyautókat, főleg nem a Porsche high-tech 919 Hybridjét, ám a márka első összetett Le Mans-i győzelmét arató 917-re mindannyian felnézhetnek. 1970-ben aratta az emlékezetes győzelmet, néhány évvel később pedig a 362 km/h sebességrekordot is elérték vele a híres pályán, illetve a teljesítményét 1300 lóerőre tornázták fel.
14. Ráadásul az első 25 darab 917-et úgy nevezték „titkár autók”, ugyanis még az irodisták is besegítettek az építésükbe, hogy időben elkészüljenek az FIA homologizációjához.
15. A Porsche Design 1972-ben elkészítette a világ első fekete kronográf karóráját. Az óra a funkcionalitást helyezte előtérbe, a számlapjába épített többi mutatót az autókban látott kijelzők ihlették.
16. A Formula 1 legutóbbi „turbó-korszakában” a McLaren a TAG név alatt futó Porsche motorokkal „felkente a padlót” az ellenfelekkel. Az olykor ezer lóerőt is elérő, 1,5 literes V6-os turbófeltöltéses motorokkal két világbajnoki címet is szereztek a konstruktőrök között. A Porsche F1-es visszatéréséről sokszor felröppennek pletykák, de egyelőre a WEC bajnokság élvez prioritást.
17. Porsche versenyautókkal világszerte nagyjából 24 ezer futamot nyertek már meg. Senki nem tudta ezt eddig felülmúlni!
18. A Porsche traktorokat is tervezett, akár a Lamborghini. Kávétermesztők kérésére még egy benzinmotoros traktort is kifejlesztettek, hogy a dízel „füstje” nehogy befolyásolja a kávé ízét.
19. A traktorok mellett saját koruk legjobb targoncáit is a Porsche nevéhez köthetjük. Az 1980-as évek elején a Linde Material Handling számára készített targoncákkal folyamatosan díjakat nyertek.
20. Aki utazott már Airbus A300 repülőgépen elmondhatja, hogy részben Porschében ült. A repülőgép „műszerfalát” ugyanis a Porsche Design tervezte, amelyben az analóg órákat felváltották a digitális kijelzők.
21. A Porsche 959 generációjának technológiailag legfejlettebb járműveként vonult be a történelembe. Az 1980-as évek legjobb sportautója a pályán is bizonyított, megnyerve a Le Mans-i 24 órás versenyt.
22. Nem mellesleg a világ egyik legkeményebb versenyét a Párizs-Dakar ralit is megnyerte. Legendás terepjárókat megelőzve ért célba a verseny végén. Melyik mai sportautó csinálná utána?
23. A Porsche 944 elsőként kínált az alapfelszereltség részeként utasoldali légzsákot az USA piacán, már 1986-ban. Ekkoriban a legtöbb autógyár még a vezető oldalára is csak extraként kínálta a légzsákot.
24. A Harley-Davidson is Porsche által tervezett erőforrásokat használt bizonyos motorkerékpárjaiban. A V-Rod 60 fokos motorblokkját kifejezetten a Harley számára fejlesztette a Porsche.
25. Végül következzen megint egy Porsche Design termék, amelyre már tényleg biztosan senki nem számít. Egy grillsütő!
Forrás: porscheforever.hu