autógyár

Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása

2018.07.07.

A müncheni vállalatcsoport dingolfingi gyárában rugalmasan adaptálható gyártási folyamatok és jövőbe mutató innovációs megoldások segítik a BMW luxus sportautójának tömegtermelését. Az új BMW 8-as Coupé érkezésével megkezdődik a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben előirányzott modellújítási hulláma.

Július első napjaiban kezdetét vette Dingolfingban az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása, amellyel párhuzamosan a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben előirányzott modellújítási hulláma is útjára indult. Az elmúlt években a BMW Group több mint százmillió euró befektetésével készítette fel dél-bajorországi létesítményét az új zászlóshajó érkezésére, az új 8-as sorozat tömegtermelését ráadásul számos jövőbe mutató innovációs megoldás, így például önvezető alkatrészellátás és intelligens gyártóeszközök segítik.

- A BMW 7-es sorozat tömegtermelésével a BMW Group dingolfingi gyára kimagasló szaktudásra tett szert a luxusminőségű gépkocsik sorozatgyártása terén. Tökéletesen felkészültünk az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártására is, biztos vagyok benne, hogy ügyfeleink a világ minden táján imádni fogják legújabb luxus sportautónkat – fogalmazott Dr. Andreas Wendt, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.

Büszke vagyok arra, hogy az új BMW 8-as Coupé Dingolfingban készül. Kivételes gyártási szaktudásunknak köszönhetően mindez még tovább erősíti a luxusszegmensben betöltött iránymutató pozíciónkat, miközben bebiztosítja a létesítmény jövőjét” – tette hozzá Stefan Schmid, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnöke.

Az új luxus sportautó váza és karosszériája az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei szerint lát napvilágot, az acél, az alumínium, a műanyag és a szénszál összetett anyaghasználatával. A jármű első és hátsó tartóelemei mellett a tető, a motorháztető, az első tűzfal és az ajtók is alumíniumból készülnek, miközben az új BMW 8-as Coupé a BMW márka első olyan tömegtermelésben kínált modellje, amelynek teteje szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) is megrendelhető. Utóbbi ugyancsak a BMW Group dingolfingi üzemében készül, innovatív nedvespréseléses eljárással.

A létesítmény rugalmasan adaptálható gyártási folyamatai nagymértékben megkönnyítették az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártásának beintegrálását. Az új luxus sportautó, amely a BMW 5-ös sorozattal és a 7-es BMW-vel közös gyártósorokon készül, tökéletesen kifinomult, végletekig optimalizált gyártási folyamatokra támaszkodhat.

Az új BMW 8-as Coupé érkezésére a bajor prémiumgyártó átfogó digitalizációs korszerűsítést hajtott végre dingolfingi létesítményében, amely a logisztikai megoldásokat és a tömegtermelési folyamatokat egyaránt érintette. A jármű ajtajait felszerelő gyártási fázishoz például önvezető üzemvonatok szállítják az alkatrészeket, a gyártósor utolsó méterein pedig intelligens robotok szűrik ki a karosszéria irreális illesztési hézagjait és esetleges egyenetlenségeit.

A BMW Group dingolfingi gyárában egyre inkább elterjed a viselhető számítógépek használata is, amely az összeszerelést végző munkatársak precíz munkavégzését segíti. A gyártósoron dolgozó szakemberek a ProGlove intelligens kesztyűszkenner mellett egy úgynevezett „ritkaságriasztó” funkcióval ellátott okosórát is hordanak, amely rezgéssel figyelmezteti viselőjét, ha a gyártósoron egy nem alapfelszereltségű modell érkezik és ezáltal különleges figyelmet igényel.

A gyártósoron dolgozó szakembereket ráadásul most először a kiterjesztett valóság alkalmazásával készítették fel az új BMW 8-as Coupé érkezésére: a munkatársak VR szemüvegeken keresztül tanulmányozhatták az új luxus sportautó különleges összeszerelési folyamatait bemutató háromdimenziós videókat, amely lehetővé tette számukra, hogy már a sorozatgyártás beindítása előtt megismerjék az új BMW 8-as Coupé sajátosságait és összeszerelési fortélyait.

Az új BMW 8-as Coupé 2018 novemberében érkezik meg az utakra, első ízben kétféle motorváltozattal. A BMW M850i xDrive Coupé orrában dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 530 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 100 kilométeren 10,0 – 10,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 228 – 240 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással.

A BMW 840d xDrive Coupé meghajtásáról egy soros hathengeres, 3.0 liter hengerűrtartalmú dízelmotor gondoskodik, kimagasló teljesítmény-leadással és páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztással: a 320 lóerő maximális teljesítmény és a 680 Nm csúcs forgatónyomaték 100 kilométeren 5,9 – 6,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 154 – 164 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....