járműgyártás
A rendezvényen felszólalt Orbán Viktor miniszterelnök, aki úgy vélekedett, az Audi nem csak visszaállította a magyar ipar tekintélyét, hanem a vasfüggönyön is rést vágott, 1986-ban ugyanis már magyar beszállítókat foglalkoztatott.
Az új Audi és a rendezvény díszvendégei
- Az Audi nem a magyar tudást vitte ki, hanem idetelepült, ma a gyár a beszállítókkal együtt húszezer magyar családnak, azaz nyolcvanezer embernek ad megélhetést, ezért az Audi elválaszthatatlan Magyarországtól, s Magyarország is elválaszthatatlan az Auditól – jelentette ki a miniszterelnök, méltatva Rupert Stadler érdemeit.
Orbán Viktor szerint Győr és az Audi nyerő párost alkot minden területen, iskolát épít, egyetemet támogat, s nyerő páros a kézilabdában is.
Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezetésének elnöke a szerdai ünnepségen azt emelte ki, újabb mérföldkőhöz érkeztek, az új járműgyár átadása után 17 hónappal immár a Roadster is sorozatgyártásra érett.
A 17 hónapja átadott új járműgyérban eddig 100.000 autó készült.
A TT sportautó életstílus, a formatervezés mesterdarabja, egyúttal hungaricum, amelyet magyar munkatársaink és a magyar beszállítóink tesznek azzá – fogalmazott az ünnepségen Thomas Faustmann.
- Győrben attól vagyunk erősek, hogy merünk nagyokat álmodni, tudunk együtt gondolkodni és nem félünk a kitűzött célhoz vezető út megmászásától – fogalmazott Győr polgármestere, aki szerint az Audi neve nem csak a minőséggel, a haladással és a sikerrel forrt egybe, hanem Győr városával és Magyarországgal is. A német tudás és precizitás találkozik a magyar tehetséggel, a szorgalommal és a magyar emberek kreativitásával.
Győrben készül a Roadsteren kívül a TT Coupé, az A3 Cabriolet és az A3 limuzin.
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke Győrt és Magyarországot dicsérte, s úgy fogalmazott: kezdettől nagy szeretettel fogadtak bennünket, valóban otthon érezzük magunkat.
A sportszerető Stadler sportos hasonlattal érzékeltette, mekkorát fejlődött a győri Audi az elmúlt 21 évben. 1993-ban 35 futballpályányi területet foglalt el a gyár, manapság 550 pálya férne el a gyár helyén. A jövőt érzékeltetve pedig arról beszélt az Audi első embere, hogy Győr fontos motor marad a konszern életében, a jövőt pedig nem kívánjuk, hanem együtt alakítjuk.
Hungaricum a magyar TT, amelyet a teljes értékű győri járműgyárban készítenek.
A TT sportautó 1998-ban indult el világhódító útjára Győrből. Ezt a modellt ugyanis kizárólag a Kisalföld székhelyén készítik. Az első és második generációs sportautóból több mint félmillió rója a világ útjait. Idén debütált a harmadik generáció, előbb a Coupé sorozatgyártása indult meg, e hét szerdától pedig a nyitott verzió, a Roadster is sorozatban készül.
A járműgyár teljes kapacitással dolgozik, három műszakban, négy féle autót gyártanak, ezek az A3 limuzin, az A3 kabrió, a TT Coupé és a TT Roadster.
1993-ban, az induláskor 35 futballpálya fért volna el a győri Audi területén, ma 550 férne el.