Párizsi Autószalon

Megjött az Audi RS4 és a BMW M3 kihívója

2014.09.25.

Az új Mercedes C63 AMG rögtön két változatban érkezik: a mezei változat 476 lóerejével szemben az S kivitel már 510 lóerővel próbálja elfüstölni a hátsó gumikat.

A Mercedes-Benz C63 AMG és C63 AMG S-modell világpremierje az októberi Párizsi Autószalonon lesz. A C-osztály sportváltozatában is leváltották a korábbi 6,2 literes V8-as szívómotort, az új, M177-es kódjelű motor az AMG GT-ben már pár napja bemutatott új, M178-as négyliteres, ikerturbós V8-as közeli rokona, de itt nem lesz benne a szárazkarteres kenési rendszer.

 

Az új motor az alapkivitelében 476 lóerő (5500-as fordulatszámtól) és 650 Nm (1750-es fordulatszámtól), az S változatban 510 lóerő és 700 Nm leadására képes. Összehasonlításképp, a BMW M3 431 lóerős és 500 Nm nyomatékú, az Audi RS4 Avant 450 lóerős és 430 Nm nyomatékú. A Mercedes közel a harmadával csökkentette a fogyasztást a régi szívómotorhoz képest, az új motor hivatalos adata a mérési ciklus szerint mérve 8,2 liter/100 km.

Még a gyengébb C63 AMG változatnak is elég 4,1 másodperc, hogy 100 km/h sebességre gyorsuljon, az erősebb kereken 4 másodperc alatt éri el ezt a tempót, a kombi karosszéria mindkét motornál 0,1 másodpercet ront a gyorsulási időn. Viszont ami közös, az a végsebesség: minden C63 AMG-n 250 km/h-ra korlátozták, elektronikus úton. A kocsi tömege 15 kilogrammal csökkent, most 1640 kilót nyom a mérlegen a sima, és 1655 kilót az S. A hétfokozatú AMG automataváltó (amiben a hidrodinamikus nyomatékváltó helyén többtárcsás kuplung van) még gyorsabban vált, mint korábban, különösen a manuális üzemmódban, a kormány mögötti füleket használva.

Igazi különlegesség, hogy a C63 AMG S-hez szériában adják az aktív motortartó bakokat, amelyek a használat módjától függően egy pillanat alatt felkeményednek vagy ellágyulnak, így a sportos és a kényelemorientált vezetéshez is azonnal alkalmazkodni tudnak. Az erősebb S modell privilégiuma továbbá az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is, a sima C63 sima mechanikus sperrt kap. Az S változathoz sportfutómű és karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető, utóbbi sokkal jobban bírja a kemény igénybevételt, például a versenypályán történő használatot.

A C63 AMG 25 mm-rel közelebb ül az aszfalthoz, mint a sima C-osztályos Mercedesek, szélesebb az első nyomtávja és nagyobb a hátsó kerékdőlése, és természetesen rugókat és a három fokozatban állítható adaptív lengéscsillapítókat is áthangolták.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.13
Egy észak-svédországi, eldugott faházból leplezték le az új EX30 Cross Country modellt, rávilágítva....
2025.02.13
A HangZóna mai vendége Bogyay Norbert, a gyári állapotú Simsonok hazai gyűjtője. ..
2025.02.13
Egy vasúti felüljárónál történt a baleset – írta az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. ..
2025.02.13
Még nem sokan ismerik.   ..
2025.02.13
A Toyota és leányvállalata, a Daihatsu, valamint az utóbbi években a Toyota Csoporttal több....
2025.02.13
A DS Automobiles is új főnököt kapott.  ..
2025.02.13
Megnézték a Használtautó.hu-nál, hogy 2023 és 2024 között miként alakult a kínai autómárkák közötti....
2025.02.13
21 éve gyártásban lévő, elpusztíthatatlan igáslovat vett kezelésbe Modellista. ..
2025.02.13
Lovaskocsival, majd utánfutóval ment vasakat lopni egy tanyáról egy tolvaj, akit aztán a üldözőbe....
2025.02.13
Filmforgatás miatt a hétvégén lezárják a Lánchidat, illetve a pesti alsó rakpartot az Eötvös tér és....