WRC
Nem sokáig marad távol a Volkswagen a rali-világbajnokságtól: négy világbajnoki címmel a zsebben tavaly év végén vonultak vissza a WRC csúcsosztályától, de 2018-ban már ismét futnak majd Polo versenyautók, igaz, ezúttal a WRC2 mezőnyében, ahol privát csapatok fognak indulni velük.
Az R5-ös szabályrendszer szerint készült új versenyautó már az új, hatodik generációs Polón alapul, de a szériaváltozattal ellentétben eddig csak egy rajzot mutattak róla. Nos, a Dél-Franciaország Fontjoncouse régiójában végzett hétvégi teszten végre az első hivatalos fotó is készült, amit a Volkswagen közzé is tett. Ezen az álcázó matricák ellenére is jól látszik a fényszórók és a hűtőmaszk formája, amelyek valóban az új utcai Polót idézik.
Az egy napig aszfalton, két napig murván is végzett gyakorláson a Volkswagen hivatalos tesztpilótája, Dieter Depping, és a Skoda Fabia R5-tel idén bajnoki címet szerző Pontus Tidemand vezette a vadonatúj, 270 lóerős, összkerékhajtású autót.
„Jó jel, és nagy motivációt ad, hogy a teszt sikeresen zajlott. Azok után, hogy hosszú heteken át számítógépen dolgoztunk az új projekten, a tervezési és az összeszerelési folyamatok után a Polo GTI R5 végre megmutathatta, hogy mire képes. A teszt arra is jó volt, hogy adatokat gyűjthettünk a továbbfejlesztése céljából” – nyilatkozta a teszt után Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója.
„Bár az első teszt arról szólt, hogy minél több kilométert tegyünk az autóba, egy dolgot már most elmondhatok: a Polo R5 nagyon jó autó lett, nagyon gyors és precízen irányítható. Azonnal otthon éreztem magam benne” – nyilatkozta a tesztpilóta Depping, aki hat éve szintén ezen a helyszínen végezte a Polo R WRC tesztelését is.
A nemzeti bajnokságokban és a WRC2 világbajnokságon induló privát csapatok számára a tervek szerint a 2018-as szezon második felétől lesz elérhető az R5-ös Polo.