gyászjelentés

Meghalt a legendás autóversenyző, Cserkuti József

2023.04.13.

75 éves korában elhunyt a magyar autósport kiemelkedő figurája, Cserkuti József.

A hírt Szujó Zoltán jelentette be Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Facebook-oldalán. Mint írta, Cserkuti halálával „pótolhatatlan veszteség érte a magyar autósportot”.

Káprázatosan tehetséges hegyimenő, kiváló túraautó-versenyző, később nagyszerű csapatfőnök volt. Aktív szerepe volt az Astra kupa létrehozásában, amely márkakupában rengetegen ismerkedhettek meg az autóversenyzéssel és indíthatták el pályafutásukat. Öcsi! Száguldj most már odafönn, az égi pályák szerpentinjein, naná, hogy BMW-vel! Nyugodj békében!

– olvasható az MNASZ bejegyzésében.

A Cserkúti-család vérében volt a motorsport, de veszélyessége miatt Öcsi inkább az autót választotta, navigátor lett az négykerékre váltó bátyja mellett és Cserkúti Lászlóval 1967-ben NSU-val indultak a Taurus Rallye-n. Több túragyőzelem után Cserkúti József is pilóta lett, 1971-ben egy németországi versenyen az 1000 köbcentiméteresnél kisebb farmotoros NSU-val abszolút negyedik lett az ötven autós mezőnyben.

Cserkúti József és László az NSU versenyautóval az 1975-ös BNV-n Fotó: Bojár Sándor/Fortepan

A 27-szeres magyar bajnok Cserkúti József Hegyi Európa-bajnoki ezüstéremig vitte, neve nem csak versenyzőként volt ismert, mert bátyjával kiváló autóépítő és szerelő műhelyt működtetett a ferencvárosi Vágóhíd utcában, ahol csővázas könnyű spiderje is készült, ám a következő évben úgy változtatták meg a magyarországi szabályokat, hogy itthon nem lehetett vele versenyezni. Maradt a külföld.

A BMW magyarországi képviseletét 1971-től ellátó InterAG támogatásával 1978-tól 320-assal, majd 635 CSi-vel és több M3-assal versenyzett.

Öcsi és legendás BMW-je az 1986-os BBK futamon, a Hungaroringen   Fotó: Boros Jenő 

Cserkúti 1979-ben a hegyi EB-n hatodik lett, majd egyre feljebb lépve 1982-ben ezüstérmet szerzett. Tizenöt éven át szezononként 10-12 nemzetközi versenyen indult Cserkúti József, ráadásul saját építésű autóval.

A hegyi versenyzés mellett a pálya gyorsasági, Monzában egyéni abszolút negyedik, csapatban második hely. A kiváló autókat építő Cserkúti József 1995-ben hagyta abba a versenyzést, de már előtte is segített az utánpótlás nevelésében. 1994-ben Dancsó Pállal közösen indították az Opel Astra Kupát, melynek autóit a szentgotthárdi gyárban alakították versenyváltozattá Cserkúti Öcsi iránymutatásával.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....