Kína

Megfertőzte a koronavírus az autógyártókat is

2020.01.28.

A világméretűvé váló koronavírus-járvány már az autógyártók között is szedi áldozatait. Számos beszállító, például a német Schaeffler mellett japán és európai gyártók is szükségintézkedéseket vezettek be a járvány sújtotta területeken.

A Honda, a Nissan és a PSA-csoport beszüntette az üzleti utazásait Kínában és azonnali hatállyal visszahívta wuhani alkalmazottjait, azokat, akik még nem kerültek karanténba. A wuhani régió, amely a koronavírus melegágyának számít igen fontos csomópontja és központja az autó- és közlekedési iparnak.

A Nissan a japán kormány gépeivel menekíti ki japán alkalmazottjait és családtagjaikat. A Honda mintegy harminc japán dolgozóját és hozzátartozóikat vonja ki a térségből - jelentette be a gyártó szóvivője, Tatebe Teruhikó. Az autógyártó ugyancsak a japán kormány repülőgépeit használja az evakuáláshoz.

A Schaeffler megtiltotta az utazásokat Kína és Németország között.

Az európai autógyártók közül a wuhani régióban közvetlenül leginkább a PSA érintett, a vállalat 38 alkalmazottját menekíti ki a kínai és a francia kormány együttműködésében. Az érintetteket a kínai Csangsában helyezik karanténba, ahonnét csak egészségesen távozhatnak hazájukba.

Mivel Vuhan hagyományosan fontos kereskedelmi kapcsolatot ápol francia cégekkel és Franciaországgal, a járványban a Renault, a Valeo és a Faurecia is érintett - mindnek van gyára a régióban. A Renault még a holdújévi ünnepre zárta be a gyárát, amelyet a járvány miatt nem indítottak újra. A PSA csoportnak, amely a Dongfeng helyi gyártó partnere három gyára is van Vuhanban, de a General Motors is termel ott.

A Honda vuhani gyára

Más gyártók is érintettek, igaz, más vonatkozásban. A Ford-Jiangling közös üzemben dolgozót hívtak be plusz szolgálatra, akik mintegy 600 Ford Transit teherautót mentőautókká építették át, hogy így segítség a járvány megfékezését és a betegek ápolását. Ugyancsak mentőautókat épít a kínai SAIC és Beiqi Foton. A Daimler, a BMW, a Toyota és a Honda, valamint kínai szövetségeseik, a Dongfeng, valamint a GAC egyenként 5 és 26 millió jüan közötti összeget adományoztak a járvány megfékezésében közreműködő alapítványok és szervezetek támogatására. 

A Volkswagen egyelőre nem rendelt el korlátozásokat kínai gyáraiban.

Hogy milyen hatása lesz az autóiparra a járványnak, ma még megjósolhatatlan, de az biztos, hogy a márkák közül a Teslát, a Niót és a többi elektromosautó-gyártót érinti súlyosan. Tavaly 8 millió elektromos autót adtak el abban a negyven kínai városban, ahol eddig felütötte a fejét a vírus. Ezekben adták el az összes elektromos autó negyven százalékát, a Teslák 83 százalékát, a Niók 68 százalékát - írja az autonews.com.

B. Cs.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....