Detroiti Autószalon
A Detroiti Autószalonon mutatta be a Mercedes új csúcsmodelljét (az AMG modelleket nem számítva), amely a hagyományoknak megfelelően az S600 elnevezést kapta. Kizárólag a hosszított karosszériával, LED-es fényszórókkal és a Driving Assistant Plus csomaggal érhető el, utóbbi az összes vezetéstámogató rendszert tartalmazza, amit manapság az autóipar kínálni tud. Nem maradt ki a szériafelszerelések listájáról a kizárólag a Mercedesnél létező Magic Boby Control sem. Ez a rendszer kamerákkal figyeli az autó előtti útburkolat minőségét, és folyamatosan ehhez igazítja a légrugók és a lengéscsillapítók feszességét.
Az S600 mozgatásáról egy új fejlesztésű, hatliteres, V12-es biturbó benzinmotor gondoskodik, amely 530 lóerős teljesítményre és 830 Nm-es nyomatékra képes. A start-stop rendszerrel is ellátott erőforrás átlagfogyasztása 11,1 liter száz kilométeren, ami 21 százalékos csökkenést jelent az 517 lóerős, előző S600-hoz képest.
Az új csúcsmodellel egyszerre jelentették be azon változások listáját, amelyek az új modellévben az S-osztály összes változatában megjelennek. Ilyen például az új tapipad, amelynek segítségével ujjmozgással lehet barangolni a fedélzeti menürendszerben, vagy kézírással lehet számokat, betűket betáplálni. Megjelent az extralistán a Head up display - amely a legfontosabb adatokat a szélvédőre vetíti - és az elektromos szélvédőfűtés is.
Az automatikus fékezésre képes Collision Prevention Assist rendszert a Collision Prevention Assist Plus váltja, amely akár 200 km/h sebességnél is képes automatikus fékezésre, ha akadályt vagy lassabb járművet érzékel, és a vezető nem reagál. A Collision Prevention Assist Plus 40 km/h sebességig megakadályozza a ráfutásos baleseteket, és az álló járművekre is képes reagálni.
Az S600 nem sokáig lesz a Mercedes kínálatának legerősebb és legdrágább modellje, mivel a gyár állítólag be akar hamarosan vezetni egy még hosszabb, még nagyobb luxust kínáló Pullman változatot, amely a pár éve megszűntetett Maybach márka szerepét venné át.