Citroën C4 Cactus

Megérkezett az új C4 Cactus

2017.10.31.

Progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel debütál a piacon a Citroën új, ötajtós, kompakt ferdehátúja.

A C3 2016-os bevezetése, valamint a C3 Aircross és a C5 Aircross modellekkel fémjelzett 2017-es SUV-offenzíva után itt az új ötajtós, kompakt ferdehátú, a megújult C4 Cactus. „Az új C4 Cactus expresszív stílusú, széles új orr-részével, újrarajzolt oldalaival és 3D hatású,új ledes lámpákkal felszerelt, impozáns hátsó részével hívja fel magára a figyelmet. Egy tömbből faragott, letisztult sziluettjével, kiegyensúlyozott, telt formáival üde színfoltot képvisel a meglehetősen kötött stílusú kompakt ötajtósok világában.” - olvasható a márka közleményében. Ami biztos: a 2,60 méteres tengelytáv és a rövid túlnyúlások kompakt méreteket garantálnak a kocsinak, amely 4,17 méter hosszú, 1,71 méter széles. Szögletes formájából adódóan a csomagtartó különösen jól kihasználható, és a 2:1 arányban osztott hátsó üléspad lehajtásával 358 literes kapacitása 1170 literre növelhető.

Az új C4 Cactuson is megtalálhatók a márkától megszokott különleges vizuális elemek, mint pl. az ajtók alsó részére átköltöztetett Airbump betétek, a „lebegő” tető, a két szinten elhelyezett első lámpák vagy a nagyméretű, 3D hatású ledes hátsó fényforrások. A modell a kilenc karosszériaszínnek és a különféle színfoltoknak köszönhetően 31-féle külső kombinációt kínál.

Az új C4 Cactusszal a márka olyan technológiai újításokat vezet be az európai piacon, melyek a kényelem modern és átfogó értelmezéséről árulkodnak. A nem mindennapi menetkényelem például az Európában elsőként alkalmazott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésnek (Progressive Hydraulic Cushions™ - PHC) köszönhető, mely hatékonyan szűri az út egyenetlenségeit, és – legalábbis a közlemény szerint – olyan érzést kelt, „mintha egy repülő szőnyegen utaznánk.” Világpremiernek számítanak a cég szerint az új Advanced Comfort ülések, melyek amellett, hogy kényelmesen süppedősek, tökéletes testtartást biztosítanak. Az új C4 Cactus hangszigetelés és felszereltség terén is nagyot ugrott előre - ígéri a Citroen.

Az új C4 Cactus belsejében visszaköszönnek a korábbi modellek megoldásai, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. A 100 százalékban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és az internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. A vezérlőgombok a szériában kínált 7 colos érintőképernyő körül helyezkednek el. A minden felesleges elemtől megszabadított, szellős utastér még tágasabbnak hat – minden szegletéből jómód és otthonosság árad. A tágasság érzését biztosítja a hővédő panoráma üvegtető, amely hatékonyan szűri a napfényt, kívül tartja a meleget, és a 4-es kategóriájú napszemüvegekével megegyező védelmet nyújt az UV-sugarak ellen.

Az új C4 Cactusban az utastér különböző pontjain számtalan ötletes és funkcionális tárolóhely került elhelyezésre. A műszerfal utasoldali részén, a vezető által is könnyen elérhető helyen egy Top Box névre hallgató, nagyméretű zárható kesztyűtartó, alatta pedig egy csúszásgátlóval ellátott, méretes aprócikktároló került kialakításra. A megemelt középkonzol egy nagy zárt tárolórekesszel bővült, a 12 voltos csatlakozó és az USB-port mellett kapott helyet a csúszásgátló bevonattal ellátott okostelefon-tartó, a sebességváltó kar előtt pedig 2 pohártartó található. A nagy ajtózsebekben több 1,5 literes üveg is elfér: elöl egy fektetve, hátul pedig kettő állítva. Az első ülések hátulján térképzsebek állnak rendelkezésre.

A vezető dolgát megkönnyítendő - az automata vészféktől a sávelhagyásjelzésen át a Park Assist-ig - 12 vezetéstámogató rendszerrel van felszerelve az új C4 Cactus.

Az új C4 Cactus erőforrásai között megtalálni a háromhengeres PureTech benzinmotorokat - a PureTech 110 és PureTech 130 turbómotorok 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is elnyerték az Év Motorja címet. Emellett elérhető a BlueHDi 100 és a BlueHDi 100 S&S motor. 2018 őszétől az automata sebességváltót preferálók örömére a BlueHDi 120 S&S EAT6 révén egy automata váltóval kombinált dízelmotor is felkerül a palettára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....