Bemutató

Megérkezett az elektromos Jeep, az Avenger

2023.03.28.

Magyarországra is megérkezett a Jeep Avenger, a kiváló terepjáróiról ismert márka első tisztán elektromos modellje, amely 2023-ban elnyerte az Év Autója, valamint a Women’s World Car of the Year címet is. Az igények változásához alkalmazkodva az Avenger már városi szabadidőjármű, természete és mérete merőben különbözik mindentől, amit eddig a Jeeptől megszokhattunk.

Az immár nem csillagos-sávos, hanem a Stellantis ernyője alá került Jeep már korábban elköteleződött az európai piac és a villamosítás mellett, melynek első lépése a Renegade és Compass 4xe megjelenése volt. „A legzöldebb SUV brand” akar lenni, ezen az úton haladva 2023 őszén várható a Grand Cherokee 4xe bemutatása. Alkalmazkodik Nyugat-Európa átállásához az e-mobilitásra, zászlajára tűzi a környezetvédelmet és a fenntarthatóságot. Ennek jegyében készült, a DS 3 Crossback, az Opel Mokka és a Peugeot 2008 modellekkel közös eCMP platformon, a Jeep első, százszázalékosan elektromos hajtású modellje, az Olaszországban tervezett és Lengyelországban gyártott Avenger. Mediterrán piacokon kapható lesz belsőégésű motorral is, de hazánkba kizárólag zéró emissziójú, akkumulátoros-elektromos kivitel érkezik.

A Jeep nevet hallva ugyan mindenkinek masszív, robosztus, akadályokat kőkeményen leküzdő autók jutnak eszébe, ám az Avenger megtréfálhat, hiszen ránézésre vérbeli Jeepnek tűnik, hetes osztású hűtőmaszkjával és izmos vonalaival, ám 4084 milliméteres hosszával már más kategóriába, a B-SUV szegmensbe tartozik. Ennek köszönhetően városban jó vele közlekedni, nemcsak, mert kompakt, hanem csendes, könnyen irányítható is, vezetője magas pozícióban ül, és könnyű be-és kiszállni.

Terepe az urbánus környék, esetleg könnyen járható murvás- vagy földút, mivel az egyszerűbb kivitel csak fronthajtású (készül 4x4-es is), nem való sziklás hegyoldalba, mély dágványba, sem sivatagba – de hányan is akarnának ilyeneken küszködni, autót rongálni, természetet letaposni? A vásárlók túlnyomó többsége egy életérzést, pionírstílust, vagány megjelenést akar, olyan névvel és kinézéssel, amely éppen megfelel szempontjainak. Azért nem kell riadozni, hogy az Avenger elakad az első hóesésben, illetve a présház vagy az erdészlak felé igyekezve, hiszen húsz centi a szabad magassága, és benne van Jeep Selec-Terrain vezérlés, Normál, Eco, Sport, Hó, Sár programmal és lejtmeneti vezetőtámogatással.

Csinos karosszériáját 360 fokos, magasra húzott, anyagában festett védelemmel látták el, nemcsak a lökhárítónál, hanem körben végig. Karcolás, pici ütközés meg sem látszik rajta. A ködlámpák és a LED-es a fényszórók süllyesztve, védett pozícióban vannak. Az akkucsomagot pedig szilárd burkolat védi sérüléstől. Belül is letisztult és az Avenger dizájnja, teljesen digitális interfésszel a 20,5 colos, járműkijelző és infotainment képernyőn. A műszerfal utasoldali színre fényezett panelje az őseredeti, katonai Jeep festett fémlemezét idézi fel. 

A tisztán elektromos, másfél tonnás Avenger hatótávolsága eléri a 400 kilométert, városi ciklusban pedig képes meghaladni az 550 kilométert is. Az akkumulátor kapacitása 54 kWh, a 400 voltos, elöl beépített villanymotor maximális teljesítménye 156 LE, csúcsnyomatéka 460 Nm, nulláról százra 9 másodpercig tart a gyorsulás, a csúcssebesség 150 km/óra. Az ülések alatt elöl-hátul keresztben elhelyezett akkumulátor hatására egyenletes a súlyeloszlás. Villanyautóról mindenkinek első kérdése, hogy mennyi idő alatt tölthető fel? A töltési teljesítmény maximum 100 kW lehet, 20 százalékról 80-ra 24 perc alatt tölthető fel az autó. A fedélzeti töltő váltakozó áramú (AC) forrásból maximum 11 kW-os töltési teljesítményt enged meg.

Három felszereltségi szint között lehet választani: Longitude, Altitude és Summit. Az utóbbiban van ülésfűtés és az autó környezetét teljes körben mutató kamerarendszer is. A Jeep Avenger már Magyarországon is elérhető, a Longitude kivitel indulóára 16 millió forint, a csúcsváltozat vásárlója húszmillió alatti alapárra számíthat.

A napfényt idéző sárga színben úszó Avengert Budapesten először március 7-én, a Fővárosi Állat- és Növénykertben mutatták be, hangsúlyozva a modell kompromisszum nélküli közeliségét a természethez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....