Audi Q5
A Párizsi autószalonon mutatkozott be az Audi Q5 új nemzedéke, jelentős újításokkal. Műszakilag nagyon közeli rokona az új A4-esnek, így nem kell csodálkozni azon, hogy a tömegét sikerült – változattól függően – akár 90 kilóval is csökkenteni az elődhöz képest. A súlycsökkentés kulcsa a moduláris MLB platform alkalmazása, ezt használja az A4, az A5 és a Q7 is.
A méreteiben alig változott az új Q5, az ügyesebb elrendezésnek köszönhetően azonban több helyet kínál, mint korábban. Az Audi szerint ez az egyik legáramvonalasabb autó a kategóriában, ami a szélzajnak és a fogyasztásnak is előnyére válik. Az első lámpákat lehet LED és Mátrix LED technikával is kérni, a dinamikus, futófényes irányjelző elöl-hátul széria. A szintén LED-es hátsó lámpák együtt nyílnak a csomagtérfedéllel, ahogy az elődnél is volt.
Belül megjelent a Head up display és a virtuális műszerfal opció, az infotainment rendszer képernyője felszereltségtől függően 7 vagy 8,3 coll lehet. Ezek nem érintőképernyők, a forgótárcsás kontrollerrel és a közvetlen funkciógombokkal lehet barangolni a menürendszerben.
A motorkínálat az A4-ből ismerős darabokat tartalmazza, a V6-osok már az új motorgeneráció tagjai, amiket a Porschével közösen fejlesztett az Audi. Később lesz egy konnektoros hibrid is, amelyben a kétliteres TFSI motor mellett a villanymotor is képes lesz hajtásra.
A sportos SQ5 mellett ezúttal már lesz RS változat is. A fogyasztásra optimalizált Ultra változatokban a hátsó tengely hajtása lekapcsolódik, ha nincs rá szükség, így üzemanyagot spórol meg.
Újdonság, hogy a futóművet acél helyett szintszabályozós légrugókkal is lehet majd rendelni, ami nem csak a rugózásnak tesz majd jót, de a terepjáró képességnek is, mivel a segítségével fel lehet emelni az autó hasát. Akkor is jó szolgálatot tehet a légrugó, ha nehéz tárgyakat kell a 610 literes csomagtartóba beemelni, mivel le tudja süllyeszteni az autó hátulját.