Stadler

Megduplázza kapacitását a Stadler szolnoki forgóváz-üzeme

2018.04.01.

Megkapta az építési engedélyt a svájci központú Stadler vasúti járműcsoport a legújabb szolnoki beruházáshoz, amellyel forgóváz-üzemének gyártókapacitását duplázza meg - mondta Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország Kft. felügyelőbizottságának elnöke a Tisza-parti megyeszékhelyen a városvezetéssel együtt tartott sajtótájékoztatón

A 10 milliárd forint értékű befektetésből a korábbi szolnoki cukorgyár területén hoznak létre épületeket és vásárolnak gépeket, a vasúti forgóvázak nagyjavításának és gyártásának éves kapacitása 250-ről 500 tételre emelkedik - tette hozzá. Dunai Zoltán tájékoztatása szerint a beruházást két ütemben valósítják meg. Az idei év harmadik negyedéig tartó első fázisban a 8 ezer négyzetméter alapterületű üzemet építik fel, ahol 7 ezer négyzetméter a termelést, míg ezer négyzetméter az irodai-adminisztrációs tevékenységet szolgálja ki.

A második ütemben - 2019 harmadik negyedévéig - egy raktárcsarnok készül el, amely a szolnoki ipari parkban már 2013 óta üzemelő részleget is kiszolgálja. A beruházás 10 milliárd forintos összértékén belül 1 milliárdot a technológiai fejlesztésekre szánnak, a létszámot 15 emberrel bővítik. A Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. társaság részeként működő szolnoki forgóváz-üzem a teljes Stadler cégcsoport forgóvázainak revíziójáért felelős kompetencia-központként működik, emellett jelentős szerepe van a belföldi piacra készülő járművek hordműveinek gyártásában is.

Szalay Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere kiemelte: a Stadler 2007-es letelepedése óta a város és a világcég kapcsolata példamutató, az önkormányzat minden lehetséges eszközzel segíti a minél sikeresebb üzletmenetét. Kállai Mária, a megye kormánymegbízottja arról beszélt, hogy a Stadler megjelenésével egy új munkakultúra honosodott meg Szolnokon, és munkaerő-igényük nagy lökést adott a város szakmunkásképzésének fejlesztéséhez. A Stadler-beruházás azon az ipari területen valósul meg, amelyen 1914-től 2007-ig a cukorgyártás egyik fellegvára volt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....
2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....