közlekedésbiztonság
Az elmúlt évtizedekben számos technikai újítás jelent meg a személygépjárművekben, amelyek nemcsak az eszközök árát, hanem a könnyebb vezethetőséget és a biztonságos közlekedés lehetőségét is megnövelték. A légzsák, az ABS, a parkolást segítő rendszerek ma már többnyire az alapmodellek tartozékai. A Magyar Suzuki az Ipsos bevonásával elvégzett reprezentatív kutatásából azonban kiderült, hogy a hazai vásárlók sok esetben akkor sem élnek ezekkel az extratartozékokkal, ha egyébként az anyagi lehetőségeik megengedik. Új autó vásárlásakor elsősorban (a megkérdezettek 54%-a) az ár, majd a fenntartási költségek (50%) és a funkció (37%) alapján választanak, a biztonság csupán a hetedik helyen végzett (28%) a felsorolt legfontosabb vásárlási szempontok listáján. A női vásárlókat gyakran éri az a vád, hogy csupán a szín, a külső, az esztétikum alapján döntenek, ugyanakkor a kutatási anyag megerősítette, a márka imázs is nagy szerepet játszik a döntés meghozatalakor, ráadásul nemtől függetlenül.
A tájékozott autósok megfontoltan válogatnak a biztonsági extrák között, balesetmegelőző szerepükben viszont kevesebben hisznek és nagyon sokan vannak, akik az újítások nagy részét nem is ismerik. A fogyasztók a légzsákokat (95%), az ABS-rendszert (86%), a gyermekbiztonsági funkciókat (84%), illetve a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető elektronikát (81%) tartják a leghasznosabbnak balesetmegelőzés szempontjából. A visszajelzések alapján ezeket használják a legnagyobb arányban. A márkakereskedők szerint ugyanakkor az edukáció leginkább az ütközéselkerülő- és megelőző rendszerek, a radaros fékasszisztencia (RBS), illetve elektronikus menetstabilizáló rendszerek esetében lenne hasznos, mert ezeket ismerik a legkevésbé a hazai gépjárművásárlók. A megkérdezettek – bár fontosnak tartják a vezetéstechnikai kiegészítőket –, többnyire úgy gondolják, hogy az autók biztonsági felszereltsége nem járul hozzá nagy arányban a közlekedés biztonságához.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!