közlekedésbiztonság

Megdöbbentő eredményt hozott a Suzuki hazai felmérése

2021.11.20.

Hiába választhatnak az autóvezetők ma már számos olyan biztonsági extrát, amely segíti a könnyebb vezetést és a balesetmentes közlekedést, a többség költséghatékonyság, illetve információhiány miatt nem él ezekkel a lehetőségekkel – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív felméréséből. A légzsák, az ABS, a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági opciók azok, amelyeket a hazai autósok a legfontosabbnak tartanak, ezeket nagy arányban használják is. Másról azonban a többség még nem is hallott.

Az elmúlt évtizedekben számos technikai újítás jelent meg a személygépjárművekben, amelyek nemcsak az eszközök árát, hanem a könnyebb vezethetőséget és a biztonságos közlekedés lehetőségét is megnövelték. A légzsák, az ABS, a parkolást segítő rendszerek ma már többnyire az alapmodellek tartozékai. A Magyar Suzuki az Ipsos bevonásával elvégzett reprezentatív kutatásából azonban kiderült, hogy a hazai vásárlók sok esetben akkor sem élnek ezekkel az extratartozékokkal, ha egyébként az anyagi lehetőségeik megengedik. Új autó vásárlásakor elsősorban (a megkérdezettek 54%-a) az ár, majd a fenntartási költségek (50%) és a funkció (37%) alapján választanak, a biztonság csupán a hetedik helyen végzett (28%) a felsorolt legfontosabb vásárlási szempontok listáján. A női vásárlókat gyakran éri az a vád, hogy csupán a szín, a külső, az esztétikum alapján döntenek, ugyanakkor a kutatási anyag megerősítette, a márka imázs is nagy szerepet játszik a döntés meghozatalakor, ráadásul nemtől függetlenül.

A tájékozott autósok megfontoltan válogatnak a biztonsági extrák között, balesetmegelőző szerepükben viszont kevesebben hisznek és nagyon sokan vannak, akik az újítások nagy részét nem is ismerik. A fogyasztók a légzsákokat (95%), az ABS-rendszert (86%), a gyermekbiztonsági funkciókat (84%), illetve a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető elektronikát (81%) tartják a leghasznosabbnak balesetmegelőzés szempontjából. A visszajelzések alapján ezeket használják a legnagyobb arányban. A márkakereskedők szerint ugyanakkor az edukáció leginkább az ütközéselkerülő- és megelőző rendszerek, a radaros fékasszisztencia (RBS), illetve elektronikus menetstabilizáló rendszerek esetében lenne hasznos, mert ezeket ismerik a legkevésbé a hazai gépjárművásárlók. A megkérdezettek – bár fontosnak tartják a vezetéstechnikai kiegészítőket –, többnyire úgy gondolják, hogy az autók biztonsági felszereltsége nem járul hozzá nagy arányban a közlekedés biztonságához.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.20
A Pest megyei rendőrök az elmúlt napokban az M0 autóúton tevékenykedtek, két horrorkaravánt is....
2022.01.20
A Volkswagen autógyártó 2021-ben lényegesen több járművet tudott eladni az Egyesült Államokban,....
2022.01.19
Eltűnő kategóriák, halálra ítélt topmodellek? Hihetetlen, de egyre népesebb a mezőny. ..
2022.01.19
- A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik -....
2022.01.19
Mexikó a hetedik legnagyobb autógyártó a világon. Az országban 2021-ben kevesebb autót gyártottak,....
2022.01.19
- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből....
2022.01.19
Volt, amit egyszerűen kalapácsnak, míg más autót egyenesen a család barátjának neveztek el. Egy....
2022.01.19
- Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult....
2022.01.19
A prémium járműveket gyártó Audi az értékesítés csekély visszaeséséről, egyidejűleg az elektromos....
2022.01.19
A Stellantis N.V. alapító társaságai merész és jövőbetekintő szelleméből született pontosan egy éve....