Genfi Autószalon
A 20 éves Koenigsegg a Genfi Autószalonon mutatja be One:1-et, amely az Agera erősebb és könnyebb változata. Onnan kapta a mega elnevezést, hogy egy középre beépített, ötliteres, 1360 lóerős, vagyis 1 megawatt teljesítményű feltöltött V8-as motor mozgatja. Igazi különlegesség, hogy a változó geometriájú turbófeltöltő házát és a titánkipufogót 3D-s nyomtatóval készítették.
Gyakorlatilag már csak idő kérdése, hogy az új Koenigsegg mikor adja át a Bugatti és a Hennessey sebességrekordjait a múltnak, mivel minden lóerejének csak egyetlen kilogrammot kell mozgatnia (innen a név). Bár a pontos menetteljesítmények még ismeretlenek, a sajtóanyag annyit már elárult, hogy 0-ról 400 km/h-ra kevesebb, mint 20 másodperc alatt gyorsul fel, és kanyarban 2 g-s oldalgyorsulást lehet vele elérni.
Elméletileg több mint 440 km/órás végsebességre képes, de ezt nem tesztelték, mert a végsebesség helyett a versenypályás használatra optimalizálták. A One:1 tömegét azért tudták ilyen alacsonyan tartani, mert a karosszéria és a felnik is szénszálas műanyagból készülnek, és sem összkerékhajtás, sem hibrid technológia nincs benne.
A One:1-et a sebesség függvényében kinyíló aktív aerodinamikai elemek szorítják az úthoz, 260 km/h sebességnél 610 kilogrammnak megfelelő leszorítóerőt generálnak a szárnyak, ami több, mint a McLaren P1 esetében. Nem csoda, hogy a Koenigsegg a memóriahabos kagylóülésekbe szellőztetést is tervezett, mert igencsak izzasztó lehet a kocsi vezetése a hatalmas adrenalin sokktól. A 3G-kapcsolattal ellátott autó komplett telemetriai rendszerrel rendelkezik. Már a gyártás előtt mind a hat példány elkelt a One:1-ből.