DasWeltauto

Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz

2016.10.27.

Töretlen az import használt autók népszerűsége, az idei évben szeptemberig 107.092 külföldi autót helyeztek forgalomba hazánkban, 18 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A rizikófaktor azonban nem csökkent a határon túl vásárolt autók esetében, ezek nagy része ugyanis tíz évnél idősebb, így az ellenőrizhetetlen előélet és az ismeretlen származás komoly veszélyeket rejthet.

Egyre gyarapszik 2013 óta a külföldről behozott négykerekűek száma, idén az első háromnegyed év statisztikái alapján 107.092 személyautót érkezett hazánkba, ez 18,5 százalékos növekedés 2015 azonos időszakhoz képest (90.389 autó). A két évvel ezelőtti adatokkal összevetve még nagyobb a változás, a januártól szeptemberig tartó időszakok közti különbség már több mint 52 százalékos. Tavaly januártól decemberig 122.603 külföldi autót helyeztek itthon forgalomba, idén ez a csúcs megdőlni látszik. A kishaszonjárműveknél is hasonló a helyzet, a szeptemberig behozott 10.438 autó 15 százalékos növekedés a tavalyi (9.069 autó), és 35,5 százalékos a tavalyelőtti (7.702 autó) azonos időszak számaihoz képest.

A kép csupán illusztráció

Import használt autó vásárlásánál a legnépszerűbb kategóriák változatlanul az alsó-közép-(26.705 autó), felső-középkategóriás (23.660 autó) és az egyterű (19.391 autó) autók, márkák esetében pedig inkább a nagyobb presztízsűeket részesítik előnyben a vevők. Legtöbben Volkswagent (13.657 autó), Opelt (11.253 autó), Fordot (10.783 autó), BMW-t (8.449 autó) és Audit (7.090 autó) választanak személykocsiként, a tehergépjárműveknél az első helyeken a Ford (1.551 autó), a Volkswagen (1.515 autó), a Fiat (1.125 autó), az Iveco (1.092 autó) és a Renault (1.082 autó) autói végeztek. Viszont még mindig nagy probléma, hogy a teherjárműveknél 40, de a személygépkocsiknál már 60 százalék feletti a tíz évnél idősebb autók aránya.

„Az emberek nagy része évek óta áhított vágyát valósítja meg azzal, hogy álmaik autóját veszik importból. Ezzel nem is lenne gond, ha a behozott kocsik többsége nem lenne tíz évnél idősebb, ugyanis az ellenőrizhetetlen előéletű, magasabb kategóriájú autók fenntartása jóval drágább a fiatalokénál, és a vásárlók nem számolnak azzal, hogy karbantartásra, javításra elmehet az autó árával megegyező összeg” - mondta el a Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. „Fontos hangsúlyoznunk, hogy mielőtt aláírjuk a szerződést egy használt autó megvételekor, szánjuk rá azt a pár ezer forintot a márkaszervizes átvizsgálásra, ugyanis sok kellemetlenséget megspórolhatunk ezzel, s lehetőség szerint válasszunk inkább alacsonyabb kategóriájú, ámde fiatalabb, és tiszta múltú négykerekűt” – tette hozzá a márkaigazgató.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....