DasWeltauto

Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz

2016.10.27.

Töretlen az import használt autók népszerűsége, az idei évben szeptemberig 107.092 külföldi autót helyeztek forgalomba hazánkban, 18 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A rizikófaktor azonban nem csökkent a határon túl vásárolt autók esetében, ezek nagy része ugyanis tíz évnél idősebb, így az ellenőrizhetetlen előélet és az ismeretlen származás komoly veszélyeket rejthet.

Egyre gyarapszik 2013 óta a külföldről behozott négykerekűek száma, idén az első háromnegyed év statisztikái alapján 107.092 személyautót érkezett hazánkba, ez 18,5 százalékos növekedés 2015 azonos időszakhoz képest (90.389 autó). A két évvel ezelőtti adatokkal összevetve még nagyobb a változás, a januártól szeptemberig tartó időszakok közti különbség már több mint 52 százalékos. Tavaly januártól decemberig 122.603 külföldi autót helyeztek itthon forgalomba, idén ez a csúcs megdőlni látszik. A kishaszonjárműveknél is hasonló a helyzet, a szeptemberig behozott 10.438 autó 15 százalékos növekedés a tavalyi (9.069 autó), és 35,5 százalékos a tavalyelőtti (7.702 autó) azonos időszak számaihoz képest.

A kép csupán illusztráció

Import használt autó vásárlásánál a legnépszerűbb kategóriák változatlanul az alsó-közép-(26.705 autó), felső-középkategóriás (23.660 autó) és az egyterű (19.391 autó) autók, márkák esetében pedig inkább a nagyobb presztízsűeket részesítik előnyben a vevők. Legtöbben Volkswagent (13.657 autó), Opelt (11.253 autó), Fordot (10.783 autó), BMW-t (8.449 autó) és Audit (7.090 autó) választanak személykocsiként, a tehergépjárműveknél az első helyeken a Ford (1.551 autó), a Volkswagen (1.515 autó), a Fiat (1.125 autó), az Iveco (1.092 autó) és a Renault (1.082 autó) autói végeztek. Viszont még mindig nagy probléma, hogy a teherjárműveknél 40, de a személygépkocsiknál már 60 százalék feletti a tíz évnél idősebb autók aránya.

„Az emberek nagy része évek óta áhított vágyát valósítja meg azzal, hogy álmaik autóját veszik importból. Ezzel nem is lenne gond, ha a behozott kocsik többsége nem lenne tíz évnél idősebb, ugyanis az ellenőrizhetetlen előéletű, magasabb kategóriájú autók fenntartása jóval drágább a fiatalokénál, és a vásárlók nem számolnak azzal, hogy karbantartásra, javításra elmehet az autó árával megegyező összeg” - mondta el a Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. „Fontos hangsúlyoznunk, hogy mielőtt aláírjuk a szerződést egy használt autó megvételekor, szánjuk rá azt a pár ezer forintot a márkaszervizes átvizsgálásra, ugyanis sok kellemetlenséget megspórolhatunk ezzel, s lehetőség szerint válasszunk inkább alacsonyabb kategóriájú, ámde fiatalabb, és tiszta múltú négykerekűt” – tette hozzá a márkaigazgató.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....