Toyota Corolla
A fejlett biztonságú jármű (Advanced SafetyVehicle, ASV) kategória legmagasabb, tripla pluszos besorolását kapta meg a legújabb generációs Toyota Corolla a japán NCAP szervezet* átfogó utas- és gyalogosbiztonsági vizsgálatán. Az idei évben létrehozott ASV+++ besorolás arra utal, hogy az autó nem csupán a korábbi, mechanikus védelem terén mutat kiemelkedő teljesítményt, de minősítése során a gyalogosokat éjjel és nappal felismerő, az ütközés kockázatát automatikus fékezéssel csökkentő rendszer, a véletlen gyorsítás ellen védő berendezés, valamint a nagyteljesítményű első világítás hatékonyságát is vizsgálták és pontozták.
A JNCAP az év során vette górcső alá a legújabb generációs Toyota SafetySense vezetőtámogató biztonsági csomaggal, valamint a parkolás során felbukkanó akadályoknál automatikusan lassítani képes, intelligens szonárrendszerrel felszerelt Corolla Sport modellt, amely minden más vizsgált járműnél magasabb pontszámokkal teljesítette az összetett vizsgálatot. Az exportpiacokon egyszerűen ferdehátú Corollaként forgalomba kerülő típus különlegessége, hogy új generációs Toyota SafetySense rendszere éjjel is képes megbízhatóan észlelni a gyalogosokat – ez különösen fontos a szigetországban, ahol a halálos gázolások 70 százaléka sötétben történik. A Toyota belpiacos modellpalettájának jelenleg hét tagja kínálja a legfrissebb Toyota SafetySense csomagot, a technológiával felszerelt típusok száma pedig folyamatosan nő, és fokozatosan vezetik be a globális modellekbe.
A Toyota integrált biztonság-menedzsment koncepcióján alapuló technológiákkal és megoldásokkal teszi mind biztonságosabbá gyártmányait. A vállalat végső célja, hogy nullára csökkentse a halálos kimenetelű, illetve testi sérüléssel járó balesetek számát.
Nem ez az első alkalom, hogy az új generációs Toyota Corolla maximálisan teljesít a hatósági előírásoknál szigorúbb, független biztonsági szervezetek vizsgálatán. Az ausztrál ANCAP idén augusztus végén közzétett tesztjén az elérhető legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg az ötajtós családi modell. A felnőtt utasvédelem terén 96 százalékot, a gyermek utasvédelem terén 86 százalékot teljesített az autó, a gyalogosvédelmi vizsgálatot 86 százalékos eredménnyel zárta, a biztonsági segédrendszerekre adható 13 pontból pedig 9,9 pontot (76%) szerzett meg.
Az új Corolla gyalogosfelismerő rendszere működés közben az alábbi videókban tekinthető meg:
A JNCAP programot 1995-ben indította útjára a japán földgazdálkodási, infrastrukturális, közlekedésügyi és turisztikai minisztérium, valamint a nemzeti autóbiztonsági és áldozatsegítő ügynökség. A teszt a japán piacon elérhető személygépjárművek balesetmegelőző képességét, passzív (ütközésvédelmi) biztonsági teljesítményét, valamint gyalogosvédelmi képességét méri.