e-mobilitás

A Mátrai Erőmű és térségében folytatódik a HUMDA Zöld Busz Program mintaprojektje

2022.09.22.

A HUMDA Zrt. Zöld Busz Program Mintaprojektjében új, elektromos meghajtású busz tesztelésére nyílik lehetőség a Mátrai Erőmű és térségében. A BYD K7U midi elektromos buszt a munkaerőszállításban használják elsőkörben szeptember 30-ig, majd második ütemben az év végéig újabb egy hónapig. A gyártó adatai szerint a jármű maximum 200 kilométeres távolság megtételére képes a 175 kWh kapacitású akkumulátorával és egyszerre 58 fő befogadására alkalmas, közülük 22+1 fő tud helyet foglalni. 

Heves megye 13 településéről szállítja a busz az embereket a munkahelyükre. Ebben a demonstrációs mintaprojektben az egymástól kis távolságra lévő települések közötti elektromos autóbuszos személyszállítást teszteli a HUMDA Zrt. Az eddigi, településeken belül megszervezett mintaprojektektől eltérően most a helyközi közlekedés során lehet tesztelni a hajtáslánc hatékony üzemeltetését.

Fotó: HUMDA

Az MVM Mátra Energia Zrt. 120 kW teljesítményű Titan High Power Charger típusú töltője maximális teljesítményleadás mellett bő egy óra alatt képes feltölteni a BYD busz legfeljebb 175 kWh-s akkumulátorát. A MVM Mátra Energia Zrt. célja a projekttel, hogy tapasztalatokat szerezzen az elektromos midi buszok működéséről, alkalmazhatóságáról, valamint szemléletformáló tevékenységükkel összefüggésben a környezettudatos közlekedési módok fontosságára is fel akarják hívni a figyelmet.

A Mátrai Erőmű fenntartható és igazságos átmenetét támogatja a Technológiai és Ipari Minisztérium és az Európai Unió együttműködésében a LIFE-IP North-HU-Trans projekt, amely az erőmű karbonfüggetlenségét segíti és a bányaterületek rekultivációjára, energiahatékonysági és a munkaerő átképzési megoldásaira koncentrál. Emellett a projekt a regionális zöld közlekedési megoldások népszerűsítésére is kiterjed, ennek megvalósításához a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által koordinált Zöld Busz Program Demonstrációs Mintaprojektje is nagymértékben hozzájárul.

A BYD 2017 áprilisában nyitott gyárat Komáromban, ahol kizárólag elektromos autóbuszokat gyártanak, szerelnek össze és tesztelnek, míg - a humanerőforrást is beleértve - a hazai hozzáadott érték megközelítőleg 40-45 százalék.

A programot a HUMDA-n belül kezelő Zöld Mobilitási Igazgatóságára nemrég új vezető érkezett. Szeptembertől dr. Pap Sándor zöld mobilitási igazgató irányítja a szervezeti egységet.  

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....
2025.12.18
A Gödöllői Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki két autót is átvett szerelésre, ám a....
2025.12.18
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, már élénk a forgalom, így a főváros felé tartók....
2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....