Forma 1
36 évesen és 259 nagydíjjal a háta mögött a Williams brazil pilótája a Forma-1 legtapasztaltabb pilótája az aktuális mezőnyben. A veterán pilóta több csapatnál is versenyzett hosszabb-rövidebb ideig, karrierje során pedig csak úgy jöttek-mentek a szabályváltoztatások. Azonban a hosszú idő alatt egy dolog nem változott: a száguldó cirkuszt érő kritikák.
A brazil veterán Motorsport.com
"Amikor én elkezdtem még nem volt KERS, nagyon nehéz volt előzni, amivel mindenki megszenvedett", tekintett vissza 2002-es - a Sauber csapatnál töltött - újonc évére a brazil pilóta. Akkoriben a Forma-1 autói mind 3 literes szívómotorral voltak szerelve, az abroncsok barázdáltak voltak, DRS-re és hibridhajtásra pedig nem is gondoltunk. Mégis ugyanazok a panaszok érkeznek ma is, mint akkoriban.
"Nem tudunk előzni.", "a nagyoknak könnyű", "túl drága" és a szokásos kritikák érkeztek akkor is, elmélezett vissza Massa. "Én nem látok különbséget. Akkoriban talán mégtöbbet költöttek a csapatok, de a különbség a nagyok és a kisebbek között nem változott." - véli a 2008-ban majdnem világbajnokká lett brazil.
Persze ő is egyetért abban, hogy az autók változása olykor jó, máskor rossz irányba viszi a sportot, biztos benne, hogy a lényeg nem változott. Továbbra is a legjobbnak kell lenni, a pilóták jelentősége pedig szintén nem változik. A jó pilóta mindig is elengedhetetlen része lesz egy csapat sikerének, véli a veterán versenyző.