autógyűjtemény

Másfél tucat Volvója van a szegedi családi vállalkozásnak - ez már szerelem!

2023.11.27.

Közel másfél tucat Volvója van Horváth Róbertnek, a szegedi Robtron Elektronik Trade Kft. tulajdonos-ügyvezetőjének, ezek egyharmada napi használatú, érvényes forgalmi engedéllyel, céges, illetve magán autóként. Legkülönlegesebb talán a két éve vásárolt, több mint 50 éves Volvo P1800, a leghétköznapibb pedig a bő két évtizede éve újonnan vett S80-as, ez hamarosan túl lesz a félmillió kilométeren.

– Egy S40-es volt az első Volvóm, a biztonságra mentem, mert nagyon sokat utaztam és akkoriban még nem volt ennyi autópálya. A svéd márka egy Nissan után jött a ’90-es évek közepén, tényleg csak napi használatra, de tervezhetően nagy futásteljesítményre – emlékszik vissza a volvós szerelem kezdeteire Horváth Róbert.

Horváth Róbert feje felett egy több mint 50 éves P1800

Elégedett is volt vele, ám egyszer a szervizben beleültették egy vadonatúj V70-be, amibe azonnal beleszeretett, ahogy fogalmaz, ég és föld volt az S40-hez hasonlítva. Rendelt is egy vadonatúj benzines modellt, aminek az árába beszámolták a „régi” Volvót.

– Még a V70 is csak sokat használt munkaeszközként szolgált, majd 2000 körül jött az S80-as D5, ami egyben első dízelautóm is volt. Szerintem ez a Volvo legjobban eltalált motorja, fogyasztásban és strapabírásban is. Ez az autó még ma is megvan, napi használatban fut, hamarosan átlépjük vele az 500 ezer kilométert – jut el gyorsan a máig.

A családban 2010 után, a nagyfiú hatására lett több a Volvo, mint praktikus és biztonságos használati autó. Ő akart a sportos sorozatból valamit, miután csak jókat hallott a márkáról az apjától. 2012-ben alaposan utánanézett az az interneten, fiatalos, erős Volvót keresett. 

Emeletes garázs, avagy három Volvo egy képen

– Természetesen használtat, Németországban talált rá az S60 R modellre fekete fényezéssel, Atacama belsővel. Megalkudott rá, igényesen rendbe is tette, ekkoriban kezdett el nekem is igazán becsípődni a Volvo. Ezután nem sokkal én is vettem egy másik S60 R-t, Flash Green fényezéssel és ugyancsak Atacama belsővel, a sivatagra utaló a narancssárgás bőrrel. Az elején még nem is tudtam, milyen értéket vásároltam, csak később derült ki, hogy ez a külső, sokak szerint megosztó szín és az Atacama belső kombinációja nagyon ritka. Az autóban még most is csak 150 ezer kilométer van, ismereteim szerint ezen kívül csak még egy ilyen színkombináció van Magyarországon – mesél a becsípődés kezdeti szakaszáról Horváth Róbert.

Szerintük ez volt a Volvo gyűjtemény első darabja, bár akkor még nem tudták, hogy ebből ekkora „készlet” lesz. Még arra is emlékeznek, hogy egy húsfeldolgozó vagy hentes volt a ritka színkombinációjú, 2003-as évjáratú, csúcsfelszereltségű autó első tulajdonosa. Van egyébkén másik S60 R modelljük is, Sonic Blue fényezéssel és Nordkap belsővel. Viszonylag kevés van belőlük, ezeket is vadásszák.

S80-as, V8-as motorral - a képre kattintva megnézhet egy videót.

A bekattanás/becsípődés úgy folytatódott, hogy az apa megtudta a fiától, hogy van V8-as motorja is a Volvónak. Elkezdték keresni, és meg is találták a svájci svéd nagykövet S80-as modelljét. – Jó magyar mentalitással telefonon megkérdeztem, menyit lehet alkudni? A válasz az volt, hogy ha 10 percen belül nem utalom a foglalót, akkor tárgytalan. Nyolcan álltak sorba az autóért, így azonnal utaltam – beszél a nagy vételről.

Ez az autó is csúcsfelszereltségű volt, Executive barna bőrbelsővel, masszás üléssel, a két első ülés fejtámlájában képernyővel, DVD-lejátszóval. A 2010 évjáratú Volvóban már volt – van – adaptív tempomat és sávtartó rendszer is. A 315 lóerős, 4,4 literes szívó V8-as motort a Yamahával közösen fejlesztette a Volvo, ezt már csak automata váltóval párosították. Fényezése színátmenetes, ha rásüt a nap, akkor barnás. Miután utalták a maradék pénzt, édesapa és fia együtt mentek ki a kocsiért és hazafelé jövet mindjárt részt is vettek vele egy kétnapos svájci autós találkozón.

Az 1971-es évjáratú P1800 ES motortere

A tulajdonos-ügyvezető mostani, napi használatos autója egy XC70 D5-ös, nagyon kedveli, annyira, hogy van még belőle kettő. Egy T6-os és egy öthengeres turbómotoros, gyári tuninggal és 330 lóerővel. Munkautónak számít a 2009-es XC90 D5-ös is, ezzel húzzák a trélert, vagyis a kiállításokra, volvós autós találkozókra nem lábon érkező modelleket. Például elkészülte után azt az 1971-es évjáratú P1800 ES modellt, amit eredetileg az USA-ba adott el a Volvo. A kocsi 1992-be került vissza Svédországba, ahol egy mérnök rendbe tette. Horváth Róbert két éve vásárolta egy magánmúzeumból, aukción. Sok munka lesz még mire teljesen rendbe teszik.

Nagy becsben – és emeletes garázsban – van a ’94-es évjáratú sárga 850-es T5R, ez 226 lóerős, testvérmodelljeivel, BTCC-versenyeket nyertek, Horváth Róbert szerint a sorozatban ez volt akkor az egyetlen kombi. A Volvo 850 R típusból van még minimum kettő, egy ’96-os évjáratú, 190 ezer kilométerrel, ezt a piros fényezésű 250 lóerős modellt aukción vásárolták Svédországban. Van egy szürke ugyancsak huszonéves 850 R is, ez a legjobb állapotú mind közül, Hollandiában vették egy tényleg öreg bácsitól.

A híres V70 R „sáfrány” fényezéssel

Az összes Volvót nem említjük, legyen elég annyi, hogy van akkora készlet, hogy gyakran járnak volvós, illetve autós tunning találkozóra, és már van vagy tíz elismerő kupájuk. Nem csak Magyarországon mutatnak meg egy-egy jó állapotú koros ritkaságot, hanem Svédországban és Hollandiában is. Utóbbi „összejövetelt” egy autós újság szervezi, ez a Volvo Drive, az találkozón akár 1500 Volvo is összegyűlhet. Érdekesség, hogy a 2023-as holland és svájci eseményt az ő autójukkal reklámoztak, egy 2019-ben készült fotóval. A plakáton egy 265 lóerős V70 R modell látható, ritka színkombinációban, „sáfrány” fényezéssel és bézs belsővel. Ebből maximum csak néhány lehet az országban nagyon ritkának számít.

A Robtron Elektonic Trade, a RET immár három évtizede forgalmaz apró elektronikai alkatrészeket, főleg ipari vezérlésekhez, de a klímaberendezésekhez is. Sok más mellett partnerük a Continental és a Knorr-Bremse is, hogy csak a legnagyobb autóipari beszállítókat említsük.

Szegedi Volvo a nemzetközi plakáton

– Régóta támogatom a Formula Studentben versenyző győri Arabona Racing Teamet, nyaranként például ott van náluk a Mercedes Vitónk, azzal járnak a versenyekre. Mi adjuk autóikhoz a teljes elektronikát. Nem számítunk akkora névnek, mint az Audi, de ott vagyunk a támogatók sorában – mondja büszkén Horváth Róbert, az idén októberben 30 éves cég tulajdonos-ügyvezetője.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..