Lexus

Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

2020.06.18.

Japán sajtóértesülések szerint három különböző hajtáslánccal lesz elérhető a Lexus NX második generációja. Ennek friss műszaki alapjai innovatív megoldásokat valószínűsítenek, a dizájn terén pedig a márka eddigi legextravagánsabb koncepciójárművéből merít ihletet az NX.

A vártnál néhány hónappal később léphet színre a Lexus NX utódmodellje. A második generációs szabadidőmodellt eredetileg már jövőre bemutatta volna a márka, ám a japán Best Car autós magazin úgy tudja, legkorábban 2022 elején érkezhet az új NX – a késés a lap szerint a koronavírus-járvány okozta társadalmi bizonytalanságnak és globális gazdasági megtorpanásnak, valamint az erőforrások kényszerű átcsoportosításának tudható be.

A rendelkezésre álló információk alapján azonban nagyon úgy tűnik, érdemes lesz várni a modellre. Egyrészt azért, mert minden jel szerint az elsők között alkalmazza azt a progresszív formanyelvet, amelyet az LF-1 tanulmányautóval vezetett be a Lexus. A hatalmas terepkupé hamarosan maga is sorozatgyártásba kerülhet (a pletykák szerint vadonatúj, turbómotoros hibrid hajtással, a régen várt LC F állítólagos ikerturbó V8-asával, sőt, akár hidrogén üzemanyagcellával is). Az LF-1-nél azonban jóval nagyobb példányszámokra és befolyásra számíthat az új generácós Lexus NX, amely ilyen formán hatékonyan népszerűsítheti az újszerű megjelenést az ügyfelek körében.

A Best Car grafikusa - render képek a kapcsolódó galériában - háromdimenziós hűtőmaszkkal és fejre állított fényszórókkal (amelyekben a nappali világítás az elsődleges lámpatest fölött, nem pedig alatta kap helyet) álmodta meg a következő generációs NX-et. Az invertált fényszóró már a márka legújabb szabadidőjárművében, az UX-ban megjelent.

Maga a karosszéria követi a bevált sémát: klasszikus szabadidőjármű lesz, amely azonban a legújabb generációs TNGA-K padlólemezre épül. Ez azt jelenti, hogy tényleges hossznövekedés nélkül is tágasabb belső teret fog kínálni, hatékonyabb zaj- és rezgésszigeteléssel, valamint sportos, határozott vezethetőséggel. A hivatalos forrásból kiszivárgott, de nem megerősített információk szerint a vezetőtámogató funkciók kibővülnek a 2. szintű autonóm közlekedést lehetővé tevő rendszerekkel és szolgáltatásokkal, és persze a kapcsolódási technológiák palettája is bővül.

A legfontosabb újdonság azonban a lemezek alatt vár az ügyfelekre. Az új padlólemeznek köszönhetően a legmodernebb villamosított és belső égésű hajtásláncokat kaphatja meg az NX, köztük a márka első plug-in hibrid egységét. Ez 300 LE fölötti teljesítményt, elektromos összkerékhajtást és legalább 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot ígér. Európának nem is kell más, de a világ egyéb piacaira egy új fejlesztésű 2.4 literes turbómotorral is érkezhet a Lexus NX, a hibridhez hasonló csúcsteljesítménnyel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.14
Megkezdte működését a hétvégén Európa leghosszabb kabinos felvonója Párizs délkeleti elővárosi....
2025.12.14
Kellene egy jó 6-os! A mérleg: kettőből semmi, siralmas állapotok ..
2025.12.14
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Kötelesség.  ..
2025.12.14
A teljesen elektromos gépkocsi több mint 700 km-es hatótávolsággal rendelkezik ..
2025.12.14
Elérte a Budapest Airport a tizenkilencmilliós utasforgalmat. Ez újabb rekordot jelent a 75 éves....
2025.12.14
A 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencián Szegeden szóba került egyebek mellett a BYD épülő....
2025.12.14
Jövőre több újdonság is lesz az autópályák használatában, és ezeket sokan nem ismerik - közölte az....
2025.12.14
A Wizz Air elérte a 60 milliós utasforgalmat Magyarországon, külön köszöntötték a 60 milliomodik....
2025.12.14
A 2050-re elérendő nettó zéró kibocsátás felé vezető úton a BMW Group 2035-re új mérföldkövet....
2025.12.14
Három személyautó és egy kisbusz ütközött az 53-as főúton Balotaszállás és Kiskunhalas között....