WTCC

Marokkóban versenyez a WTCC mezőnye

2015.04.17.

A hétvégén, Marokkóban folytatódik a FIA Túraautó-világbajnokság (WTCC). A 12 fordulóra tervezett világbajnoki sorozat hatodik alkalommal látogat el a marokkói városba, Marrákesbe, ahol, az előzetes nevezési lista alapján, 19 versenyző fog rajthoz állni.

Az idei szezonban két autóval bővült a Honda család, hiszen a svéd Rickard Rydell és a szerb Dusan Borkoic szintén ezzel a márkával vágott neki az idei évadnak, bár az utóbbinak komoly gondja akad az argentin futamon az üléspozíciójával.

A marokkói Bennani márkát váltott, így Argentínában már az új autójával indult, aki Sébastian Loeb új csapatában debütált, ezzel erősítve a Citroënek gyári csapatát, akik négy gyári versenyautóval vágtak neki ennek az évnek. A kínai Ma Csing Hua mind a 12 versenyen rajthoz fog állni ebben a szezonban. Az első versenyhétvégén a Lada gyári csapatában a három helyett csak két autó szerepelt, de úgy tűnik Kozlovszkíj előtt elhárult minden akadály, az autója elkészült és elindul az afrikai futamon.


A Zengő Motorsport és Michelisz Norbert immár ötödik alkalommal versenyezhet a marokkói utcai versenypályán. Az eddigi eredmények felemásak voltak hiszen Michelisz Norbert az első évében a SEAT-tal bejutott a Q2-be és mindkét versenyen pontszerző helyen ért célba. A 2012-es versenyhétvégén azonban a BMW-vel nem jutott be az időmérő edzés a második szakaszába, az első versenyen mégis sikerült a pontszerzők között végeznie. 2013 pedig az autó még a gyerekbetegségeit nyögte és Monteiro berepülő féktárcsája sem javította Michelisz és a csapat esélyeit.

Tavaly az első futamon elment a szervója, ami nagyon megnehezítette a Civic vezetését, emiatt pedig az emlékezetes másodikon már rajthoz sem tudott állni – a holland Tom Coronel autója annyira összetört Bennánival történt ütközés során, hogy a következő, francia versenyhétvégén nem tudott elindulni.


Michelisz Norbert:
Nagyon szeretem az utcai pályákat, ugyanakkor a marokkói aszfaltcsík nem tartozik a kedvenceim közé. A kemény féktávok és magas rázókövek párosítva a magas külső hőmérséklettel igazi kihívást jelentenek versenyzőnek és gépnek egyaránt. Mivel előzni itt nagyon nehéz, így az időmérőnek kiemelt szerep jut majd. Egy erős helyezés az első 10-ben és egy kis szerencse azt jelentheti, hogy mindkét versenyen pontszerző helyekért harcolhatunk, ami az elsődleges célom Marokkóban.

Itt a lehetőség, hogy a sofőr nézőpontjából tapasztaljuk meg, milyen is teljes gázzal száguldani a szűk marokkói versenypályán, miközben az üvöltő motor zaja tölti be a pilótafülkét. Az exkluzív videóban a WTCC kiváló magyar versenyzője, Michelisz Norbert kommentálásával, egy villámgyors kör keretében ismerheti meg a különleges pályát. A videó segítségével nézzen szembe az éles kanyarok által nyújtott kihívásokkal, és érezze, ahogy az üzemanyag szinte a vénáin lüktet keresztül. Kattintson ide a videó elindításához!


 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....
2025.04.25
A Škoda Auto mostantól fenntartható HVO (hidrogénezett növényi olaj) üzemanyagot használ a....
2025.04.25
A hatalmas, több mint öt méter hosszú szedán az Audi A6 e-tron, a BMW i5, a Mercedes EQE, a Tesla....
2025.04.25
Amikor csomagszállító drónokról hallunk, sokan jövőbe illő jeleneteket képzelnek maguk elé: lebegő....
2025.04.25
Elkaptak egy kerékpárost, aki Berlinben 49 kilométeres óránkénti sebességgel száguldott egy 30....
2025.04.24
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2025.04.24
Járműkiállítás, tesztvezetés és vezetett túra is várja látogatókat szombaton 10 és 16 óra között a....
2025.04.24
A kaliforniai székhelyű elektromos járműgyártó, a Lucid felvásárolja az ugyancsak amerikai, ....
2025.04.24
Bárhogy is alakul a következő Miami Nagydíj Lando Norris számára, garantáltan nem fog úgy kirúgni a....
2025.04.24
A Mercedes-Benz  bemutatta az új, eArocs 400 többfunkciós elektromos teherautóját, amelyet....