JATO Dynamics

Márkában a VW vezet Európában, modellben a Dacia Sandero verhetetlen

2025.01.02.

A JATO Dynamics még év vége előtt gyorsan kiadta az Európai Unió személyautópiacának novemberi összefoglalóját.

Pontosabban az összesítésben szerepeltette ez Egyesült Királyság adatait is, így a JATO Dynamics adatai szerint novemberben a 28 európai piacon 1 054 043 járművet helyeztek forgalomba, 1,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, viszont az új gépkocsik forgalomba helyezésének 11 havi mennyisége 11 847 573 darabra emelkedett, ami 0,8 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

Novemberben az európai „öt nagy” autógyártó – a Volkswagen-csoport, a Stellantis, a Renault-csoport, a BMW-csoport és a Mercedes-Benz-csoport – az összes értékesítés 65 százalékát adta. A japán autógyártók 13 százalékos piaci részesedéssel követték őket, míg a koreai márkák az összes eladás 7,5 százalékát képviselték.

Az Egyesült Államokat képviselő Tesla és Ford az összes 11. havi regisztráció 5,9 százalékát adta, míg a kínai autógyártók 6,7 százalékos piaci részesedést értek el.

Novemberben a Škoda a Fabia, az Enyaq és a Kodiaq modellek erős eladásainak köszönhetően a harmadik helyet foglalta el az értékesítési rangsorban. A Volvo megelőzte a Vauxhall/Opel-t, míg az MG és a Cupra egyaránt megelőzte a Fiatot, amelyet 39 százalékos csökkenés sújtott, miután a Fiat 500 benzinmotoros modellje megszűnt.

A tisztán elektromos (BEV) autók piaci részesedése 2024 novemberében 17,4 százalékra nőtt, szemben a 2023. novemberi 17,0 százalékkal. A növekedés az Egyesült Királyságban (+58%), Hollandiában (+44%), Norvégiában (+30%) és Belgiumban (+17%) volt a legerősebb, míg Franciaországban és Németországban 25, illetve 22 százalékkal csökkent a kereslet.

A Volkswagen-csoport elektromos modelljei a novemberben az európai BEV-regisztrációk 26 százalékát tették ki, a mennyiségük pedig 16 százalékkal nőtt a bázishoz képest. Ezzel szemben a Tesla 28 százalékos volumencsökkenést könyvelhetett el, mivel továbbra is a Model Y frissített modelljével kapcsolatos késésekkel küzd. A Tesla volt a második legnagyobb BEV-értékesítő, amelyet a BMW Group és a Stellantis követett a harmadik, illetve negyedik helyen.

A kínai autógyártók együttesen több mint 24 100 darab BEV-et regisztráltak novemberben (beleértve a Volvót, a Polestart és a Lotust), és közvetlenül a Tesla mögött szerepelnek a toplistán. A kínai autógyártók a BEV-kategória piaci részesedését a 2023. novemberi 12,5 százalékról az idei 11. hónapban 13,2 százalékra növelték.

A havi modellrangsor első tizenöt helyezettje közül a Volkswagen Tiguan, a Peugeot 208, a Renault Captur, a Toyota Yaris és a Volkswagen T-Roc produkálta a legnagyobb növekedést az előző évhez képest. A Dacia Sandero megszilárdította pozícióját a régió legnépszerűbb személyautójaként.

Forrás: dasblog.hu

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..